zaterdag 16 juni 2012

Transplantatie informatiedag in het UMCG

 PICT0169 (Small)Zoals sommigen van jullie wel weten heb ik in 1990 een levertransplantatie ondergaan. Daar blijf je altijd voor onder controle in het ziekenhuis waar de operatie heeft plaats gevonden en voor mij is dat het UMC in Groningen. Jaarlijks wordt er daar voor levertransplantatie patiënten een informatiedag georganiseerd en dit jaar wilden ze eens iets heel anders doen om patiënten met elkaar in contact te laten komen. Daarvoor hadden ze een hobbymarkt bedacht en werd oa. ik gevraagd of ik mijn patchwork wilde laten zien. Daar hoefde ik niet lang over na te denken! Natuurlijk wilde ik dat doen en zo onze hobby promoten! Omdat het me wel leuk leek om ook wat promotiemateriaal te hebben om uit te delen heb ik het Quiltersgilde benaderd hiervoor en kreeg alle medewerking! Twee dozen met oude nummers van het quiltsnieuws werd bij mij thuis afgeleverd die ik gratis mocht uitdelen en van de quiltwinkel in Groningen kreeg ik nog allerlei info flyers om uit te delen! Super opgetogen ging ik dus vandaag richting Groningen om daar in de middag de stand op te bouwen en deel te nemen aan de markt. Ik kreeg zelfs een bed om te laten zien wat het oorspronkelijke doel van een quilt was: beddengoed!

PICT0164 (Small)PICT0163 (Small) PICT0160 (Small)PICT0166 (Small)        Al met al was het een geslaagde dag, waar ik veel mensen heb gesproken, maar waar weinig mensen begrip hadden dat ze met hun handen van jouw werk af moesten blijven! Nooit geweten dat iedereen altijd overal AAN wil zitten! En de verontwaardigde cq. beledigde blikken die je krijgt als je vriendelijk vraagt of ze het niet aan willen raken! Pas als je uitlegt dat als alle 200 mensen dat zouden doen het geheel wel erg snel vies wordt, krijg je wat begrip…..maar niet veel, want HUN handen zijn toch niet vies! PFFFF……vermoeiend dus!

As some of you might know I have had a liver transplant in 1990 and in the hopital werre that happened there is an annual meeting and info day for liver transplant patients. This year the organisation wanted to do something different to have people meet and talk together: they wanted to organise a hobbymarket, to show other transplant patients that you still can do a lot with your time even if you have had a transplant before. They asked me if I liked to join this market to show my art of patchwork. Of course I liked the idea and signed up for it. I also informed out quiltguild and asked them for promotion material and I received two boxes of old quilters guild information bulletins to give away. From a quiltshop in Groningen, where this info day was held, I received info flyers about an expo in Enkhuizen in september and about the shop, to give away too. So that was great material!

Super enthousiastic hubby and myself drove this morning to Groningen to set up the stand for the afternoon. After a great lunch it was time and I have met lots of people who were interested and talked and explained a lotabout quilting, but I can say you hardly talk about the transplant, so that goal wasn’t  reached. But I was glad I could show what you can do with loads of time and how to still can be motivated to make something of your life, even when you’re disabled and have less energy as other people of your age. The only problem was that everyone thought they could touch all the tops and quilts! How many times I had to ask people not to touch the fabrics was unbelievable! And how insulted they were when you asked not totouch it all, as if THEY didn’t have dirty hands! When you tell them that if all 200 people who visited that day would do the same as they did, you can throw away your tops and quilts or at least need to wash it all, they slowly understand a little bit! Pffff….now I understand what shop owners experience during an expo! Exhausting!