zaterdag 21 juli 2012

Insane fabrics/ Te Gekke lapjes

 Quilting Fabric at the Fat Quarter ShopHier heb ik me gisteren uitgeleefd, toen manlief me een cadeautje wilde geven, want het is vakantie (soort traditie hier dat ik dan altijd iets leuks van hem krijg en omgekeerd). Ik had al een week wakker gelegen van deze bundel:
Friendship -Collections for a Cause by Howard Marcus Dunn for Moda FabricsFQS-PrecutLayout-900-1Nu dus een weekje wachten op mijn drie enveloppen, want ik heb gelijk met de bundel de overige stoffen gekocht die nodig zijn voor de Nearly Insane. Ja, ik weet het, die maak ik al in rood wit! Maar toen ik bij haar die mooie blokken van de NI zag, gemaakt met Moda stofjes van een serie, was ik gelijk flieft. Mijn stofjes lijken er totaal niet op, maar dat hoeft ook niet. Het ging om het effect wat je krijgt als je een stoffenserie, die helemaal op elkaar is afgestemd, gebruikt in deze sampler quilt. Verbluffend mooi dus! Dus ik ga, als ik de M-BOM wat verder in elkaar geknutselt heb, verder met de NI, zowel de rood-witte als de Friendship “versie”! Kan ik mooi gelijk op werken qua blokken, want ik heb pas twee blokken in rood-wit-roze gemaakt. Dat valt nog wel in te halen! Deze nieuwe bundel ga ik trouwens niet wassen! Ik heb net precies genoeg stof bestelt, dus wassen en krimpen is er niet bij! Dat mag als alles in elkaar zit! Krijg je zo’n mooi antiekachtig effect!Tegelijkertijd is het een soort beloning, want ik heb mijn eerste streefgewicht bereikt in mijn poging om meer te bewegen en hopelijk ook wat af te vallen. Ik was een maand geleden 114 kg en ik ben nu echt 110 kg schoon aan de haak. En dat was mijn eerste mijlpaal, want ik stel mezelf in op 5 kg afvallen per doelperiode. Nu was de eerste stap maar 4 kg, want ik vind het altijd makkelijk om te tellen met 5-tallen. Dus mijn volgende doel is de 105 kg halen en dan de 100 enz.! En nee, er staat geen tijdschema voor, als ik die weegschaal teller maar omlaag zie gaan, hoe geleidelijk ook!
En dat alles alleen maar door dagelijks mijn eetgedrag bij de houden met de app op mijn mobiel van Fat Secret. Ik kan het ook synchroniseren, zodat ik ook online dingen kan bijwerken of bekijken. En in deze app kan ik ook bijhouden hoeveel ik beweeg per dag, van huishoudelijk tot wandelen en zelfs stevig sporten. Daarmee kun je zien hoeveel je balans is tussen inname en verbruik van kcal. En ik voel me er goed bij, dus dit soort humeur heb ik gelukkig niet!Vandaar dat ik dus weer eens de energie heb om echt daadwerkelijk met mijn lapjes te gaan spelen! Als je ziet wat ik al gesneden en genaaid heb aan de M-BOM, dan snap je niet dat het zolang heeft geduurd voor ik dit weer kon! Maar gelukkig kan ik dit soort dingen weer! Alleen al daarvoor zou ik het willen doen, dat afvallen en nordicen!

Online @ the FQS in Texas I have bought this bundle of friendship and some extra fabrics from this line for borders and sashings etc. It is a gift from my hubby as vacationtime started here in Holland and we have this habit here at home to buy something nice for one another when vacation comes. We stay home during this time and might go later as it is way more quiet and peacefull and less expensive! This bundle has kept me awake for a long time this past week!
Now I have to wait for the three enveloppes to arrive! I will use these fabrics to make the Nearly Insane quilt, which I already started in red/white and pink! Oh well, just two blocks are made, so I will work on both quilts at the same time! I just keep falling in love with this quilt when I see it made in a different way! I saw last week on a dutch blog that blocks were made with Moda fabrics from the same line and that made me fall in love instantly again! So I didn’t have a choice anymore when hubby told me to hop over and order the fabrics that kept me awake! LOL! This bundle will not be washed this time as I bought just enough fabric, so no shrinkage counted in! That may happen after it is all used up in the quilt!
At the same time it was also kind of a reward for loosing 4 kilo’s of weight (8 pounds)! I was 114 kilo (228 pounds) last month and I really didn’t want to get more fat, so I decided to turn some skrew in my head and start walking and keeping track of my food intake. I use Fat Secret as an app on my cell phone for that and since I do that and write everything down I really have much more vieuw of what goes in. I can also keep track of my walking and other kinds of sport, so it show me what the result is at the end of the day of the in and outgoing calories. I feel so good about this, so a bad mood is out of the question!
So finally I have the energy to be cutting up fabrics and stitching blocks together! And I am loving it! Even if it was only for being able to do this I would go for it with keeping track of my habits! But it is positive I am loosing weight too! It will be a long walk before I can say I have reached my final goal of 140 pounds, but it is worth to try! I know it will take porbably 1-2 years before I get there, but who cares? As long as weightscale is going down! Slowly is fine!