donderdag 11 oktober 2012

Gratis Borduur patroontjes

Tja, ik heb destijds niet voor niks gekozen voor de naam Craftluver, want ik hou niet alleen van quilten maar ook van borduren en ander handwerk. Zelf hou ik ook erg van eigen ontwerpen  maken en ik vind het leuk om die hier te delen met jullie. Dus als jullie het leuk vinden plaats ik elke maand hier een borduurpatroontje. Voorlopig alleen nog kruissteek, maar dat kan in de toekomst wel wat uitgebreider worden. Om deze extra carrière switch te vieren krijgen jullie van mij gelijk een serie van 4!

Ik heb deze blokjes zelf gemaakt als borduurblokjes voor mijn variatie van de Celine quilt van Quilt-it & Dotty. I.pv. grotere vlakken stof  (10x10) plaats ik deze borduurtjes.

maroc waaier maroc waaier mirror maroc birdmaroc bird mirror 

Ik heb ze geborduurd op 32ct natural linen met DMC nr. 221. Twee draadjes dmc over twee draadjes linnen. Als je op Aïda borduurt is het natuurlijk 2 draadjes dmc over 1 hokje. Alle borduurtjes zijn even groot (binnen hetzelfde kader) en zijn 53 x 53 steken, oftewel  9x 9 cm. Knip het linnen 12x12 cm minimaal, want in een quilt wordt het als blokje 10x10 cm, ex naadtoeslag. Natuurlijk kun je deze borduurtjes ook voor andere dingen gebruiken! Dus verras me met jullie creativiteit! Klik op het plaatje voor het patroontje. En mocht je een fout ontdekken in één van de patroontjes dan hoor ik het graag!

Veel plezier ermee en een fijne dag!

marianna