Doorgaan naar hoofdcontent

Voornemens voor 2013

Ja, het is weer die tijd van het jaar dat je vaak wat meer stil staat bij wat je hebt, denkt nodig te hebben en hoe je eventueel de dingen anders wilt. Ik ben normaal niet zo’n type dat zich erg verdiept in voornemens voor het nieuwe jaar, omdat het meestal voor mij toch niet echt werkt. Maar dit jaar is het toch wat anders. Ik heb een grote stapel UFO’s (on-affe projecten) die ik nu toch echt eens af wil maken. Ik heb ze geteld en er echt een lijst van gemaakt een paar weken terug en kwam tot een totaal van 42! En omdat er zoveel projecten op die lijst staan, kan ik toch nog afwisselen tussen de diverse technieken, zoals patchwork, borduren in kruissteek, redwork borduren, quilten etc. Ik hoef me niet te vervelen!

En die creativiteit uit zich bij mij dan ook in het ontwerpen van leuke quiltjes! Dus de nieuwe BOM van 2013 komt eraan! Het zullen leuke MINI's worden!

Dus mijn lijstje van voornemens is als volgt:
  1. Mijn UFO’s gedeeltelijk afmaken (42 projecten, lukt vast niet in 1 jaar) 
  2. Meer geluk/tevredenheid vinden in minder
  3. Mijn eigen creativiteit meer ontwikkelen!
Dus eigenlijk komt het er allemaal op neer dat ik me meer wil gaan focussen op het afmaken van dingen, dan nieuwe projecten toe voegen.

Groetjes en een fijne dag verder!
Marianna
Alle goeds voor jullie allemaal voor 2013!

Reacties

Ineke zei…
Tsja, die UFO's een heel bekend fenomeen, ook hier heb ik er wel wat, maar niet zoveel als jij...pfff 42 is wel erg veel. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met je goede voornemens en ik wens je dus een vrolijk, gelukkig, gezond en creatief jaar toe!!!
Groetjes, Ineke
Craftluver zei…
Dank je wel Ineke! Ik ga het gewoon proberen! Die 42 zijn alleen maar de projecten waar ik al wat aan gedaan heb! Daarnaast heb ik nog zo'n stapel met projecten die klaar liggen, meestal al compleet, maar waar nog geen steekje aan gezet is! Errug he, daarom moet er ook de bezem door!
Erica zei…
Oeps, 42! Ik dacht dat ik er met 27 al veel had maar jij spant de kroon! Ik ga ook eens proberen er wat af te maken, dat zal niet meevallen want ik quilt met de hand en daar liggen de meeste UFO's op te wachten. Jij in ieder geval heel veel succes met je voornemens in 2013, en dat het een goed maar vooral gezond 2013 voor je mag worden.
Craftluver zei…
Ja Erica altijd baas boven baas he! Maar ik neem me heilig voor om er echt wat aan te doen! Jullie ook een Goede jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2013, maar bovenal een goede gezondheid!
Hallo Marianna je hebt haast dezelfde ideeen als mij, ik moet ook dringend dingen afmaken en ja shoppen in eigen winkel, moet ik ook.
wil nog wel een cursus of 2 gaan doen en 1 daarvan is de lensquilt,daar heb ik al jaren de stoffen in huis liggen nl wit en zwart alleen nog wat rood voor het hart en een sashiko steken lap, daar krijg ik een laps stof cadeau bij. nu dan ben ik wel een poosje bezig voor de rest succes gewenst voor je man die net als mijn schoonzoon weer op zoek moet(jaarcontract, dan weet je het wel)
ik hoop dat de arbeidsmarkt voor iedereen weer aantrekt
en iedereen de beste wensen voor een gezond 2013
Jitske
Craftluver zei…
Dank je wel Jitske, we maken van de nood gewoon de deugd! Nu ik wat aan het idee gewend ben heb ik er al minder moeite mee! En we zijn geen types om bij de pakken neer te zitten! Dus lekker aan de hobby! Jij ook het allerbeste en ook voor je schoonzus! Het is nooit leuk, maar ja, wat doe je eraan?

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p