dinsdag 1 januari 2013

Nieuwe patronen voor MINI quiltjes!

Allereerst wil ik al mijn lezers en lezeressen, een heel goed en vooral creatief 2013 wensen! Dat de nodige wensen dit jaar uit mogen komen! Maar vooral dat we veel plezier mogen beleven aan onze hobby en dat met elkaar mogen blijven delen!

Ja, zoals beloofd heb ik de laatste tijd niet helemaal stil gezeten en ga ik 2013 goed van start! Ik heb een aantal nieuwe quiltjes ontworpen. Het zijn allemaal kleine quiltjes, dus iets van 50x50 cm. Vandaar de naam MINI’s!
MINI Irish chain -2
Dit is het eerste deel! Een favoriet patroon van mij, dat ik ook zelf nog nooit gemaakt heb! De dubbele Irish Chain. Daartussen in heb ik een ingebakerd vierkant gezet om de lege ruimtes wat op te vullen, maar je kunt daar ook zelf een ander blok inzetten van 15 cm of alleen achtergrond stof ertussen zetten en later daar een mooi ontwerp in quilten of wat dacht je van redwork blokjes cq applicaties? Laat je fantasie dus de vrij loop hierin!

Je kunt de patronen weer, zoals gebruikelijk vinden op ons SIMPLY2M blog en mijn QDD blog
Veel plezier ermee!

Yes, as promissed a while ago I have designed some new MINI quilts. The size is 20”x20”. This is the first part. A favorite of mine, which I actually never made myself! The double Irish Chain block. In between I have added some framed squares to fill up the spaces, but you can do a lot more with it! Add only 6” squares of background fabric and quilt a lovely design in those spaces later on, or add apllique or redwork motifs. Let your imagination go wild!
You can find my patterns,as usual, on our SIMPLY2M blog and my QDD blog
Have fun making this little treasure!
Marianna