zondag 17 februari 2013

Zwolle

PICT0231 (Small)
Ja, het is gelukt! Manlief en ik zijn naar de Handwerk beurs in Zwolle geweest! Ik vond het één groot koopspektakel! En ja, dit vind ik LEUK! Mijn buit ligt hierboven uit gestald. Ik had van tevoren een lijstje gemaakt wat ik graag wilde hebben of voor wilde kijken waar je het kon kopen. En alles is gelukt! Ik heb zelfs nog wat stofjes meer mee genomen (foei)! De bovenste zijn Tilda stofjes uit een oude lijn, waar ik er al een paar van had. Deze waren helaas bij onze locale winkel al op, dus nu toch voor geslaagd! En ik wilde heel graag de Omnigrid 96 liniaal hebben, waarmee je zo makkelijk driehoekjes uit een jellyrol strip kunt snijden en aangezien ik een paar van dat soort patronen heb en wil maken vond ik dit een handige, waardevolle aanvulling. En gelijk even wat plakkertjes voor onder de liniaal mee genomen, want die raakte ook op bij de liniaals thuis. Steeds vaker snij ik scheef omdat mijn liniaal weer verschuift! Ben dan ook erg blij met beiden! En ik had bij de Quiltster uit Zierikzee (Marscha) wat lapjes laten weg leggen van een oude serie die ik al heel lang zo mooi vind, maar nooit mezelf gunde om te kopen. Ze hadden er nog drie van, dus die zijn nu van mij! En natuurlijk kon ik hun aanbieding niet laten liggen om totaal 6 mee te nemen. Deze zijn voor een grote quilt, Mrs. Billings Coverlet, die ik samen met een vriendin ga maken volgend jaar. Dus eerst even een jaar stofjes sparen (vooral dan oude kleuren he) in bruin/roze. Het begin is er! En last, but not least vond ik nog een schoollapje bij Jookies, waarmee ik de sampler van Simone van Atelier Soet Idee wil gaan maken. Dus plannen genoeg! Ik kom de tijd wel door!

YES! I have done it! Hubby and I went to the show in Zwolle (town one hour drive north east of us)! I think it is one big commercial spectacle. And I LOVED it! Lots of different merchandise, so for everyone there was something to choose from. My treasure is on the pic above. I made a list before of what I wanted to look for or buy. Well, I have bought it all! Or more hubby did and even gave me the most! I certainly have bought more fabrics than I planned to! I have some from the old Cocheco Mill line, some Tilda’s and 2 from the new 25th anniversary line of Judie Rothermel. All in pink and brown. I am planning to make the Mrs. Billings Coverlet with these fabrics (old color of course, not Tilda) next year, together with a friend and we are saving fabrics for this project now. So this is a start! And I wanted to look for the Omnigrid 96 ruler and found it! So I thought I better buy it now I can. Last year I found one too, but didn’t take it with me! Regreted that the entire year! So problem solved! I use this ruler for several projects from the jellyrol pattern books of Pam & Nicky Lintott. Also included the little dots for behind your ruler, so it won’t shift. All my older rulers started to shift more and I have been cutting quite a lot wrong these days, so now I replaced all those old dots with new ones and I am safe again! No more bad cutting! And last but not least I found an old school embroidery sampler fabric. It was used before in schools here in Holland, to teach girls how to hand embroider. My grandmother has made one like that! So now I can make my own! I will use Simone’s design (from Atelier Soet Idee) for this school practise fabric sampler. Plans enough, so I will pass the time!