Doorgaan naar hoofdcontent

Eindelijk! Quilt+Zo 22 is uit!

Het is zo ver! Eindelijk ligt de Quilt + Zo nr 22 in de winkel en mag ik vertellen wat ik een half jaar geheim moest houden voor jullie!PICT0010Op de laatste bladzijde staat altijd een vooruitblik naar het volgende nummer en in dit nummer staat dit verhaaltje:PICT0012Oftewel, ik heb een beginners cursus geschreven voor de Quilt+ZO en die komt vanaf september in het blad te staan voor een jaar en vanaf Januari 2014 komt deze zelfde cursus ook uit in Duitsland in het blad Professional Patchwork gedurende een maand of 4-5. Honeybunch, Ode aan Ansje 2013Ik was dus de laatste maanden heel druk om deze quilt zelf te naaien (dit is ie uiteindelijk geworden als top) en hij ligt nu bij Elly Prins om door gequilt te worden, wat zonder meer prachtig gaat worden! Ook het digitale werk zit er nu voor het grootste deel op, want alle lessen moesten ook geschreven worden natuurlijk. Veel werk, maar ontzettend leuk om te doen en een hele eer, al zeg ik het zelf! En nee, verdienen doe ik er niks aan! Het was dus echt wel kicken om hem vandaag, tijdens een dagje uit, in Hoorn bij “Quilthuis Lieselotje” al in het schap te vinden! Grote hilariteit alom toen en wat raak je dan makkelijk aan de praat! Ook leuk om te zien dat een ander blij voor joú kan zijn!

Tijdens ons uitje zijn we ook nog bij Veltrop shop langs geweest in Grootebroek. Gelukkig vond ik daar nog een paar dunne naaldjes voor mijn Tail Feathers, want twee lagen stof, met vlisofix geplakt, zijn best hard om door heen te moeten prikken om het vast te zetten! Ik had Prym nr. 24 met punt, maar nr. 26 met punt schijnt niet te bestaan! Ik dacht, hoe dunner hoe makkelijker glijdt het door de stof, maar dat is me dus niet gegund denk ik. Die ik nu gevonden heb van John James zijn bot, dus of dat nog zal lukken? PICT0001 (Small)Ook heb ik een mooi klein Hardanger speldenkussentje mee genomen, moet hem alleen nog zelf borduren LOL! Maar ik vind Hardanger altijd een hele mooie borduur techniek, dus ik wil dit ook echt eens proberen, zeker nu ik even lekker wat voor mezelf mag knutselen na al dat harde werken!

Dus ook lekker genoten van al die mooie boerderijen die je onderweg tegen kwam en de mooie oude gebouwen van Hoorn! Heerlijk gelunched aan de haven:IMAG0829 (Small)
Gisteren, toen we toch naar Zoetermeer moesten om de quilt weg te brengen, zijn we gelijk er ook en dagje uit van gaan maken! Even heerlijk uitgewaaid aan de zee bij Scheveningen! De zon scheen lekker en we moesten zelfs uit kijken niet te verbranden, tijdens de lunch op het terras! Het was zalig! Zo hebben we toch nog een laatste keer genoten van de auto. Hierna wordt het de ov-en! Maar dit neemt niemand me meer af!                                        
                                            IMAG0814 (Small) 
                                            IMAG0825 (Small)
Ik ga weer even verder aan mijn Tail Feathers blokjes! De hoekvogeltjes zijn bijna af, dus daarna ben ik toe aan repareren (hetgeen al in elkaar zit lubbert al) en de log cabins naaien. Misschien toch even een ondergrondje tekenen in EQ? Naait zoveel makkelijker!

Fijne dag, ik geniet lekker na!

Reacties

Anoniem zei…
super goed van jou,en wat is de top mooi geworden ben benieuwd als die helemaal af is

goed gedaan

groetjes radmila
MAMS zei…
Hardstikke leuk. Lekker weer was het gisteren hè, goed gemikt om even naar Scheveningen te gaan. Succes met je Hardanger, ik heb er hier nog een stel tijdschriften voor. Als je interesse hebt, mag je ze hebben. Woon tussen Zoetermeer en Scheveningen, lol. JannieC.
Unknown zei…
Hoi Marianna,
Gefeliciteerd met je eerste gepubliceerde quiltlessen in een quiltblad. Dat er nog maar vele mogen volgen (misschien in de toekomst wèl betaald, LOL)...
Groetjes Margo
jolie zei…
Gefeliciteerd. Hier mag je best trots op zijn.
tich zei…
The translate button on your blog is not working. I can understand a little Dutch, but not much.
Hermie zei…
wat leuk Marianna, ik ga er op letten

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p