Doorgaan naar hoofdcontent

Ff bij kletsen

Ja, ik zag dat ik al een maand niks meer geschreven had! Ok, de zomer heb ik vooral op ons balkon door gebracht genietend van de nieuwe meubeltjes! Nog steeds is het heerlijk weer, maar nu iedereen zijn gewone gang weer gaat dacht ik dat ik dat toch ook maar eens wat moest op pakken LOL!
Ik heb niet stil gezeten hoor! Met mijn quiltvriendin heb ik een appliquick workshop gevolgd bij het Quilters Palet in Den Haag en leuk dat dat was! Ik ben echt verslaafd geraakt aan appliqueren op deze manier! Zo makkelijk en precies en daardoor zoveel leuker als iets proberen, wat maar niet goed wil lukken! En je hebt alleen de staafjes nodig, want het schaartje en de pincet, ach daar kun je ook anderen voor gebruiken. Ze hebben wel een functie hoor, maar ik heb het eerst uitgeprobeerd met de dingen die ik al had en dat werkt ook goed! Scheelt weer duur gereedschap kopen, die je dan dubbel hebt! Ik heb de punten van de staafjes beschermd door van de plakstiften het omhulsel te gebruiken. Daar twee gaatjes in geprikt met een dikke scherpe naald en dat uitgehold met een scherp puntje van een schaar. Hoedenelastiek erdoor en voilá! Nu nog een etuitje maken om al het gereedschap op te bergen. De eerste die ik had gemaakt was wat te klein voor de staafjes!gereedschap apliquickIk werk vooral veel met vlieseline H250 erachter, dat vind ik handiger als dat ik steeds freezer paper weg moet halen! Het wordt wel iets stugger daardoor, maar met de goede appliqueer naaldjes en het goede garen kan ik toch alle delen onzichtbaar op elkaar naaien! Ik werk dus vooral in units! Onderstaand de poppetjes van de BOM uit de Quiltmania van Reiko Kato! Blok 1 links en rechts een paar van blok 2.
poppetje blok1 quiltmania 2013 poppetje blok2 quiltmania 2013
Daarnaast is er sinds kort bij mij in de buurt een leuk hobbywinkeltje gekomen! Zus en Gus heet het. Op hun website staan alleen de producten die ze maken en verkopen, maar in de winkel vindt je dus garen (aurifill) stof, kantjes en bandjes en knoopjes etc. Allerlei leuke kleine frutsels om te versieren zeg maar. Handig om vlak om de hoek te hebben, nu hoef ik de stad niet meer in voor een klosje garen! En ik heb me natuurlijk even uitgeleefd en leuke dingen gekocht! Vooral het boekje gaf me veel inspiratie om ook eens wat anders te maken! Het leuke was ook dat ze de design stof verkochten waarmee die leuke kussentjes en prularia gemaakt waren!
kadootjes zus en gus home design2
home design boek homedesign
Laatst was ik wat kasten aan het ordenen en kwam ik mijn eerste quiltje tegen, een kussen overtrek voor een vriendin die 50 werd toen en op een boerderij woonde. Ik kon die eerste quilt niet weg geven, dus heb een tweede versie gemaakt en de eerste gehouden! ook mijn eerste white-on-white quilt die ik met de hand gequilt heb heb ik bewaard! En zelfs mijn eerste proefblok voor mijn eerste sampler! Jaren was ik deze kwijt en dacht dat ze verloren waren gegaan, maar nu toch weer boven water! ikke blij!
1e hand quilt eerste quiltje 2001-2 eerste test blok sampler 
Maar dit alles moet even in de wacht, want ik moet nu eerst, nadat ik vandaag een etuitje gemaakt heb, nodig verder met mijn Tail Feathers, want die moet voor eind september af zijn. Dan wordt mijn moeder 80 jaar en ze is al jaren verliefd op de geborduurde vogeltjes, dus deze wordt nu voor haar! Maar ja, dat wordt nog even aan pezen of hem echt af te krijgen! Alle log cabins moeten nog genaaid worden en de helft van de blokken (die al wel geborduurd zijn) moeten nog in elkaar gezet worden. Werk zat dus!
Ok, tijd voor een bakkie koffie en dan eens flink aan de gang!
Fijne dag allemaal!

Reacties

Joke zei…
ben erg benieuwd naar de appliquick staafjes , heb ze ook besteld en dan ga ik jou applicatie les weer oppakken .
Craftluver zei…
Met de apliquick staafjes is een andere techniek als in mijn lessen he Joke! Als je extra uitleg nodig hebt roep je maar!

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p