vrijdag 30 augustus 2013

Oude schoollapjes!

IMG_1992

Enige tijd geleden schreef ik hier er al over, dat ik op zoek was naar het oude schoollapje van mijn oma van moeders kant. Ik kan me nl. nog herinneren dat ik naast mijn oma’s stoel op de grond zat en zij me allerlei dingen uit haar oude doos liet zien. Ze had allerlei tinnen doosjes waar ze haar schatten in bewaarde, althans dat waren ze voor mij! Menige zaterdagmiddag liep ik naar haar toe en was dan de hele middag bij mij oma en soms mocht ik ook blijven eten, helemaal feest! En daar kwam toen ook dit oude schoollapje uit! Ze heeft het gemaakt toen ze 10 was! Knap werk hoor, ik weet niet of ik dat toen al kon!

Vandaag had ik contact met mijn nicht en vroeg haar of zij misschien wist waar dat lapje was gebleven. Ja zei ze, dat hangt hier aan de muur! Dus gelukkig is het niet verloren gegaan en goed terecht gekomen! Ze was zo lief om er gelijk foto’s voor me van te maken!

Ik wil het patroon hiervan na tekenen en mijn eigen versie gaan borduren van dit lapje!

Ben hier zo blij mee! Bedankt nicht voor de mooie foto’s!

Groetjes,

Marianna

Some time ago I wrote here about the old dutch school samplers girls were taught at primary school back in the old days (1900 and such). I knew my grandmother had made one, as I remember sitting on the ground beside her chair and she showing it to me when I was a girl about 8-10 years old. She had these tin boxes in which she kept all kinds of old stuff. To me those boxes were like a treasure! Many saturday afternoons I went over to her and spent the afternoon with her alone. I loved those hours alone with my granny!

Today I had contact with my niece and asked her if she knew where the old school sampler of our grandmother had been? Yes she said, its hanging here on the wall! So luckily it wasn’t thrown away and had gotten a great destination. She was so kind to make some pictures for me of it and send them to me right away!

I want to make the embroidery pattern from this design and embroider my own version of it!

I am so happy with it! Thanks niece for your lovely pictures!

Have a great day,

Marianna