zondag 3 november 2013

Lang gewacht, nooit gedacht…..

……en TOCH gekregen!

Waar slaat deze zin nou op? Nou op INKLINGO!

Inklingo bestaat al 7 jaar en is uitgevonden door Linda Franz http://lindafranz.com/. Hier kun je het in het Nederlands nog eens terug lezen:http://lindafranz.com/section/inklingo-quick-start-nederlands/99 . In het kort komt het erop neer dat het download-able vormen zijn die je kunt printen op stof. Je moet daarbij gebruik maken van Freezer Paper dat je op de goede kant van de stof strijkt en dan selecteer je in je PDF bestand (al deze vormen krijg je in een PDF bestand) de maat en vorm die je wilt printen en voilá het wordt voor je op de stof geprint. Ik kende dit al langer, maar om de één of andere reden durfde ik dit nooit uit te proberen. Nu ben ik er vandaag eens goed voor gaan zitten, heb alles opnieuw doorgelezen, en nu lukte het wel!

PICT0014 (Small)  PICT0015 (Small)

Dus ook de lichte achtergrond stof uit geprobeerd en ook dat lukte! Nu heb ik dus alle vormen klaar en uitgeknipt/gesneden die ik nodig heb voor een 8 punts ster blok en ligt het klaar om in elkaar genaaid te worden! Zo kun je makkelijk een blok lang van tevoren voor bereiden en onderweg in de auto of bij het wachten (op zwemles, bij de dokter etc) even in elkaar naaien, want alle naailijnen staan er nu op geprint en het maakt dus ook niet meer uit of je naad nu wel of niet heel precies gesneden is! En zoals je kunt zien, alle snijlijnen worden ook geprint, dus je kunt heel makkelijk zelfs op een stapeltje je vormen snijden (moet je ze wel secuur op elkaar leggen natuurlijk). Natuurlijk heb ik bij deze vorm wat stof verlies, maar als je custom setting print (en alle uitleg daarover staat op haar website) dan kun je heel precies zelfs op scraps printen! Dus minimaal stofverlies, maar dan moet je er wel even in thuis raken.

PICT0016 (Small)  PICT0017 (Small)

Ik ben OM! En omdat ik al eens wat vormen gekocht had, ga ik die binnenkort eens verder uitproberen! Dit was de GRATIS shape (vormen) collectie, dus iedereen kan dit uit proberen voor je zelfs maar een cent hoeft uit te geven! Even een inlog aan maken op Linda’s website en je kunt ze bestellen en even later zitten ze in je download sectie op het web (in je eigen account), waaruit je ze kunt opslaan op je PC. En nee, ik heb geen aandelen, ben alleen heel blij met deze makkelijke manier van werken, want ik heb altijd al een hekel gehad aan lange voorbereidings tijden voor je eindelijk eens echt gaat naaien! Eindeloos stukjes snijden en aftekenen hoeft nu niet meer en ook dure kartonnetjes hoef ik niet meer te kopen (ook al vind ik dat ook een prettige manier van werken).

En Anneke op haar blog “stof genoeg” ontwerpt met “Inklingo” in haar achterhoofd: http://stofgenoeg.wordpress.com/inklingo-beginners/

Ik ga nu eens kijken hoe makkelijk het in elkaar naaien gaat!

Prettige zondag verder!                      marianna

PS: Zo makkelijk was het in elkaar naaien! Nog prettiger als wanneer je zelf je lijnen aftekent! Natuurlijk kan alles ook op de oude manier, maar ik vind het leuk om nieuwe dingen te ontdekken en gebruiken en dit is zeker prettig in het gebruik en er zijn al een heleboel verschillende vormen die je kunt kopen! Ik ga hier zeker meer mee doen! Nu eerst uitvogelen hoe je “custom” kunt printen, dus op een klein stukje stof zonder stofverlies! ster inklingo (Small)