maandag 13 januari 2014

Tijd gaat snel!

Het lijkt wel of tijd vliegt! Zeker als je lekker bezig bent! Zo is het Oud & Nieuw en zo is het al half Januari!

Momenteel stop ik veel tijd in sporten en afvallen (dat laatste bestaat dan vooral uit berekenen wat ik wel en niet kan eten per dag). Het wandelen met deels hardlopen vergt veel energie, maar is heel leuk! Iets minder als het stormt en regent, maar ja, de dagen dat het zonnetje lekker schijnt zijn er ook genoeg. Kou doet me niet veel, daar kleed ik me gewoon wat warmer voor aan! De afgelopen week ben ik dan ook de overtollige kilo’s weer kwijt geraakt van de feestdagen en een kilo extra die ik deze maand moet afvallen, volgens het schema van een pond per week. Met dat schema moet ik op 4 februari uit komen op 89 kg, dus nog twee te gaan. Maar met een kleine teenoperatie in zicht zal het afvallen wel wat langzamer gaan de komende tijd! Als ik niet kan lopen verbrand ik een stuk minder calorietjes! Het leuke is nu ik sterker wordt wel dat ik nu ook weer af en toe met Flopke naar het park kan lopen en daar haar een flink stuk kan laten spelen en wandelen! Net als vanouds met mijn mannen! Ja, Flopke vind nordic dog walking wel wat! Ze doet het fantastisch met een mooie strakke lijn, zodat ik niet over haar pootjes struikel!Nordic Dog Walking met Flopke 29092013

En die mooie natuur waar ik dan in mag lopen, stormschade en al! Alleen daarvoor ga ik al graag naar buiten! En allemaal op een steenworp afstand van mijn huis! En ja, het heet een park, maar er wordt nog veel wild gelaten.

IMAG1200 IMAG1237  IMAG1212 

Maar ik heb ook nog wat kunnen handwerken tussendoor. Ik ben maar voor 1 “hype” gevallen, de randjes per week borduren! Ik had geen klein borduurwerkje meer en dit leek me heel leuk! Nou, dat is het ook! Snel stof besteld bij Simone en ik kon vrijdag beginnen! De eerste randjes waren dan ook net klaar toen deel twee online kwam, dus ik ben lekker bij! Dit tweede deel heb ik dit weekend geborduurd!IMAG1267

Daarnaast dus begonnen met de Mrs. Billings Coverlet. Het middenstuk zit in elkaar en er is het nodige al gesneden, dus dat is al lekker mee genomen! Het snijden van al die kleine stukjes is nl. best een heel werk! Dat viel echt wel tegen! Maar voorlopig ga ik er nog maar even mee door, dan ligt het maar vast klaar. Netjes opgeborgen in zakjes per maand-randen. Het was nl. origineel een BOM.middenstuk

En dan ga ik beginnen aan een groot borduurwerk, Altengamme van Stickideen von der Wiehenburg. Daar ben ik ook nog wel even mee bezig! En ik heb er nog wel een paar op mijn verlanglijstje staan! Maar ja, wie niet? We moeten toch ook wat te wensen over houden toch?Wiehenburg-Quaker-MARTINA-DEY

Fijne dag verder! Ik ga weer ff lekker naar buiten!