maandag 10 februari 2014

Mini quiltjes en meer

Tja, miniature quiltjes zijn het niet, maar kleine quiltjes zijn het wel. De leuke patronen van Jeanneke.com, jullie weten wel, die van de huisjes rage! Ik kreeg de “Magic Patch, 15 miniature quilts” voor mijn verjaardag, vorige week, met alleen maar patronen van haar. En dit was het beste medicijn voor mijn dip qua naaien! Dus na dagen erin te hebben gekeken, ben ik er mee aan de slag gegaan! Ik vond nl. die kleine blokjes al lang zo leuk, maar ja, dan vindt je dat je eerst al die UFO’s af moet werken en gun je jezelf niks nieuws meer. Maar zo kan ik niet werken, ik ben te impulsief! Dus alles overboord gegooid en gestart met de Deirdre! Leuke blokjes joh! Heel simpel, maar dat maakt het wel zo ontspannen! Hour Glass blokjes zijn het, volgens EQ7. Daar heb ik het even in getekend, zodat ik de malletjes makkelijk op freezer paper kan printen. En toen lekker het weekend met lapjes gespeeld! Zalig ontspannend! 1888690_813220658695054_2039704159_nEn al kijkend naar de Olympische Spelen in Sotchi maak je al snel een aantal van die kleine blokjes! Dus staat de teller nu al op 6!1607024_813470402003413_1147941646_nDe volgende lichting ligt al gesneden klaar om vandaag genaaid te worden. En daarna heb ik nog de randjes liggen die van deze week nog geborduurd moeten worden. Ik ben helemaal bij gebleven, dus dat is mooi! Die mooie houten klos heb ik van Flopke gekregen voor mijn verjaardag! Een quiltster haar man heeft hem voor mij gedraaid op zijn werkbank! Is ie niet prachtig? Zo wil ik, als alles af is, hem ook bewaren! Staat mooi toch als display item?

PICT0009PICT0011

Daarnaast ben ik niet begonnen met het borduurwerk uit mijn vorige berichtje. Het bleek dat mijn stof daar niet groot genoeg voor was. Nu had ik nog een ander patroon liggen wat ik al lang wilde borduren, de Romantic Sampler. Dus daar ben ik nu mee begonnen en de delen 1-3 staan er bijna op!PICT0008

Dus voorlopig heb ik wel wat om handen voor de buis, als de volgende deelnemers zich melden voor speedskating! Ik kijk echt niet alles, dan wordt ik tureluurs van de TV! Maar schaatsen heb ik zelf altijd heel leuk gevonden, ook al lukte het me niet als zwaargewicht om op die dunne ijzertjes te blijven staan! Laat mij maar wandelen, nordicen of hardlopen! Ok, tennis is ook leuk, maar ja, je kunt niet alles doen he!

Al dat sporten, kijkend en zelf bewegend, heeft geleid tot een gewicht van nu 90 kilo! Tja, daar ben ik dus beretrots op! Ik moet er nog 20-25 kilo af zien te krijgen (65-70 kilo als drempel) en dat gaat me ook wel lukken, maar ik ben ietsje over traint, dus doe het even een paar weken rustig aan! Kunnen mijn schouders ook gelijk weer wat helen! Tja, met mijn lijf krijg je toch op een gegeven moment lichte blessures en die moeten toch eerst genezen! Dus loop ik wat minder nu, alleen een uurtje met de hond. En dan weer langzaam opbouwen, zodat ik van de zomer weer verder kan uit bouwen qua uithoudingsvermogen en kracht. De internist was super tevreden vorige week, want mijn HbA1C is gedaald van 70 naar 53!!! Dat betekent dus in gewoon Nederlands dat mijn bloedsuikers goed zijn en ik een hoop gezondheid gewonnen heb hiermee! Ook voor de toekomst! Minder kans op complicaties ed.! En daar doe je het voor he!

Ik ga een lekker kopje koffie maken en heerlijk verder borduren en naaien! Gelukkig is de zin weer helemaal terug om iets te naaien!

Groetjes,

Marianna