zondag 2 februari 2014

Verjaren

Tja, al weer een jaar voorbij! Gisteren ben ik 51 geworden! Ik kan het soms echt niet geloven dat ik zo oud kan worden! Maar het lukt me aardig in goede gezondheid! Om dit vast te houden kreeg ik een heel toepasselijk kado van manlief:PICT0004

hardloop schoenen en sokken, een hartslagmeter en een hesje om mijn bloedsuiker meter en andere belangrijke spulletjes in mee te nemen. En ze zijn al uit geprobeerd van de week! Je loopt echt te zweven, want of je nu op bergschoenen gaat proberen hard te lopen of op echte hardloop schoenen, dat scheelt een hoop gewicht! En met die hartslag meter kan ik goed in de gaten houden dat ik niet te snel te hard ga, waardoor mijn hartslag te snel op loopt. Als dat wel gebeurd voel je je echt niet lekker hoor, dan val je bijna flauw en dat wil je niet natuurlijk! Het moet nog wel gezond blijven!

Verder ben ik lid geworden van de lokale wandel club die ook een hardloop groep heeft en een nordic walking groep. In maart geven ze weer cursus en ga ik eerst voor de nordic lessen om zo beter mijn conditie op te bouwen, om daarna in september dan te kijken of ik al mee kan komen met de hardloop groep en hun lessen. Ik moet natuurlijk erg opletten dat ik niet te snel te veel wil en dat gevaar zit er echt in. Met alle blessures van dien! Maar vooral het gevaar dat mijn alvleesklier het dan niet goed aan kan en daar moet je voor blijven waken, ook al wordt ik wel eens erg enthousiast! Het is zo heerlijk om gewoon weer eens stukken te kunnen lopen, vooral hier in de buurt! Zulke mooie natuur! Echt genieten is dat! En vooral te voelen dat je wel eens mee kunt komen waar je vroeger altijd moest afhaken is gewoon kicken!

Dus ga ik zo weer eens mee met de wandelgroep om 9 km te lopen! Lekker zonnetje erbij, mijn dag kan niet meer stuk!

Doeg!

Marianna