Doorgaan naar hoofdcontent

Heerlijk handwerken…

Wat is er nu lekkerder als op je balkonnetje (of in je tuin) lekker in het zonnetje te handwerken? Deze stofjes had ik van mijn moeder gehad voor mijn verjaardag en ja, dan kriebelen ze en wil je er persé iets mee maken he! Dus ja, wat dan? Ik heb al jaaaaren geleden eens twee setjes mini malletjes van Marti Mitchel gekocht en nog nooit wat mee gedaan. Laatst kwam ik ze bij de kasten opruimen weer eens tegen en heb ze apart gelegd, zodat ik er nu echt eens iets mee zou gaan maken. Ik val al heel lang op dresden plates in allerlei vormen en die stonden ook op die mallen sets. Dus de keuze was snel gemaakt!
IMAG1324 IMAG1365
En op een avond ben ik gewoon begonnen met aftekenen en knippen en al gauw zaten de ringen in elkaar. Dus toen moest het centrum cirkeltje nog geappliqueerd worden en dat heb ik lekker in het zonnetje gedaan op mijn balkonnetje van het weekend. Ik had ze vooraf geplakt zodat ik niet zo hoefde te letten op hoe ik het precies naaide. Minder kans dat het allemaal bol gaat staan! Zo gezegd zo gedaan en nu heb ik al 5 blokjes klaar liggen.
IMAG1376 IMAG1388
Hierna moet ik nog de tussen strips naaien en de blokjes die daar weer tussen komen. Maar daar heb ik stof voor bij besteld en ik hoop dat die morgen arriveren! Ik kan dus even niet verder! Nou ja, wel ietsje, maar niet om het helemaal af te kunnen maken!

IMAG1394
Manlief had zich vanmorgen ook geamuseerd met wat viooltjes in de bakken zetten! Dus we hebben nu een gezellig voorjaars balkon, waar Flopke lekker buiten op kan scharrelen! Zalig om zo lekker buiten te kunnen zitten!
IMAG1392

En dan is nu het wachten op mijn stofjes uit de USA voor deze mooie quilt:romantic_olde_charleston Ik heb hem na getekend in EQ7 en ga hem in mini formaat maken! Is ie niet prachtig? Ik heb het duidelijk op MINI op het moment! Vind het zalig om te doen en het resultaat is zo leuk! En je hebt ook veel sneller al resultaat natuurlijk! Soms is het wel priegel werk, maar ja, daar hou ik van! En dan ga ik vandaag verder met mijn randje per week.12032014 Ik loop ietsje achter, dus dat moet even ingehaald worden he! Ik moet nog een klein stukje van vorige week en dan de randjes van deze week, dus dat haal ik wel om vrijdag weer bij te zijn!
Nou, ik ga maar gauw weer verder!

Doeg Doeg!Image5

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p