dinsdag 25 maart 2014

Quilt Flopke = AFFO

Op één van de zonnige dagen vorige week heb ik deze mooie foto kunnen maken van mijn nieuwe quiltje Flopke (72cm vierkant), die ik vorige week woensdag avond af heb gekregen. Ik vind het zelf erg leuk geworden en ben er dan ook best wel een beetje trots op dat ik dit quiltje in 2 weken tijd helemaal in elkaar gezet en afgewerkt heb! Weer een record tempo ineens! En in die tijd ook nog een uitgebreid patroon geschreven en verwerkt tot een mooie layout!
IMAG1471
Ik vind het dan ook een super kans die Marscha van de Quilt Ster me bied, om dit te kunnen publiceren en via haar winkel te mogen aanbieden! Ze vroeg alleen maar om een goed verzorgde layout….nou, ik denk wel dat ik aan die voorwaarde heb voldaan! Ik vind dit zelf een erg mooi boekje geworden! En met patroon pagina’s beslaat het maar liefst 9 pagina’s, waarvan 4 beschrijving! Niet omdat dit zo’n moeilijk quiltje is, maar ik gebruik veel plaatjes om dingen duidelijk uit te kunnen leggen en ook geef ik tips hoe je iets mooi in elkaar kan zetten en waarschuw voor valkuilen! Je kunt immers bij dit quiltje niet zien dat de rand stof in delen is geknipt! Dus nu is het wachten op de beurs in Rijswijk voor de aftrap! Spannend!
En ja, dan nu eerst het grote uitrusten, want ik ben zo’n gek die rustig tot 3 uur in de vroege morgen dan door werkt om dit op tijd af te krijgen. Slapen kan ik dan toch niet (mijn hoofd is dan gewoon te druk), dus waarom schaapjes gaan tellen als je veel nuttigere dingen kunt doen, zonder het hele huis wakker te maken? Maar ja, de prijs betaal je altijd erna, dat wel! Maar als ik ook daar dan even goed te tijd voor neem gaat het wel weer.
En dan wachten er weer randjes om geborduurd te worden, een grote randen quilt die roept om eens wat verder in elkaar gezet te worden en ga zo maar door, niet te vergeten al die ideeën die al weer door mijn hoofd tuimelen voor een volgend project!
Ik ga dus weer lekker verder vandaag en vooral ook genieten tussendoor van dat heerlijke zonnetje! Lekker wat meer naar buiten en wandelen! Zalig en Flopke (mijn hondje nu dan he) vindt dat alleen maar super heerlijk! Fijne dag verder!
marianna[3]