dinsdag 6 mei 2014

Heerlijk weekend

PICT0221 (Medium)In plaats van alweer naar een beurs (Veldhoven) had ik voorgesteld aan mijn vriendin Ank om eens iets anders te gaan doen en er een leuke dag uit van te maken. Een verrassings workshop bv. Dus zijn we vroeg richting Dreischor getogen om daar de moeder-dochter dag te bezoeken afgelopen zaterdag. We wisten niet van tevoren wat we gingen doen, dus een echte verrassing. Het was aardig, bovenstaand speldenkussentje hebben we gemaakt, maar om daar een lieve 164 km voor te gaan rijden…dus verrassings workshops zijn we nu voorgoed mee klaar! Als we iets gaan doen, willen we weten wat we kunnen verwachten! Daarvoor wonen wij gewoon te ver van alles af!

Natuurlijk hebben we ook wat geshopped! Zo heb ik het patroontje gekocht van de Snoezepoes, voor je gereedschap! En we hebben het patroon van de quilt Gossip in the garden mee genomen! Weer een nieuwe UFO erbij! Ik ga de mijne maken met moda stofjes! Heb nog een ongebruikt kratje vol ervan! Mijn eerste applicatie quilt!

GITG 3

Het was alleen de ochtend, dus konden we ‘s middags naar onze zussen in Spijkernisse. Ja, toevallig heeft zowel mijn vriendin als ik daar een zus wonen! Dus eindelijk na lange tijd ben ik weer eens bij mijn zussie op bezoek geweest. En dan wil je niet met lege handen aan komen zetten he!

Dus vorige week druk geweest met wat kadootjes in elkaar flansen. Allereerst wat mini’s geborduurd, zodat ze die kan gebruiken op haar scrap kaarten. Maar dat werd zo’n zielig klein zakje (was totaal niet in verhouding tot de hoeveelheid werk en tijd die je erin stopt) dat ik besloot nog maar iets groters te borduren, nl. een leuk potpourri zakje. De bovenkant is opengewerkt, dus het geurtje kan er goed doorheen komen. Leuk ingepakt met wat potpourri werd dat een leuker kadootje om te geven! En zus lief wil ook wel eens iets fröbelen met kleine stukjes stof, dus eindelijk aan haar verzoek voldaan en wat pakketjes stof gesneden van Tilda stof. Tilda, omdat daarvan ook leuke andere dingen verkrijgbaar zijn om te scrappen. Dus dan kan ze het wat combineren. En wat lintjes en roosjes van stof en de mini’s erbij gedaan, om het geheel wat minder stijf eruit te laten zien en zij weet daar altijd wel weg mee! Gelukkig vond ze het leuk! Tja, je hoopt het, maar soms kun je je goed vergissen wat iemand leuk vindt, toch?

PICT0006 (Medium) PICT0214 (Medium)

PICT0216 (Medium) PICT0217 (Medium) 

We hadden in het centrum afgesproken met mijn zus en nadat we gezamenlijk nog even wat hadden gedronken gingen Ank en ik ieder ons weegs, zij naar haar zus en ik met de mijne mee!

Mijn zus is sinds kort ook druk bezig met zentangle, dus heb ik haar werk even op de foto gezet! Te mooi om niet te showen hoor Ellen! Ze ontwerpt ook al nieuwe vulpatroontjes!

PICT0206 (Medium) PICT0207 (Medium) PICT0211 (Medium)PICT0209 (Medium) PICT0202 

Gelukkig mocht ik haar basisboek overnemen, want het was bij het hobbywinkeltje nog niet binnen gekomen! Dus zij zou maandag wel een nieuwe halen! basisboek-zentangleEn ik kreeg van haar ook nog een heel leuk kadootje! Een fotoboekje vol met vulpatroontjes voor zentangle. De uitwerking moet ik zelf even verzinnen, maar het is leuk om zo wat inspiratie op te kunnen doen als je even het niet meer weet! Met daarbij een oefenschriftje en een doezelaartje. Dan kan ik vast beginnen! Dat heb ik de rest van het weekend dus gedaan….!

PICT0001 (Medium)

Ellen, had een boottocht gereserveerd en dus zijn we lekker wezen uitwaaien in het natuur gebied achter haar huis aan de rand van Spijkernisse. Startpunt was bij deze molen:PICT0012 (Medium)We hebben zoveel verschillende dieren gezien, Canadese ganzen, grauwe ganzen, eenden met jongen, meerkoetjes met jongen (niet te tellen zoveel!) en zelfs een buizerd! En leuke huisjes langs de kant, paardjes en een prachtige natuur! Adembenemend mooi zelfs!

PICT0061 (Medium) PICT0068 (Medium) PICT0030 (Medium)PICT0017 (Medium) PICT0041 (Medium) PICT0040 (Medium)PICT0193 (Medium) PICT0076 (Medium) PICT0190 (Medium) PICT0133 (Medium) PICT0115 (Medium) PICT0042 (Medium) PICT0050 (Medium) PICT0201 (Medium)

Ik vond het echt een prachtige tocht en de vrijwilligster die erbij was vertelde ook heel leuk wat je zoal zag! Echt een aanrader voor wie er in de buurt woont! Het geheel valt onder de gemeente Spijkernisse.

Moe maar voldaan, koud en uitgewaaid kwamen we na twee uur weer thuis aan en na een lekker diner (tarly met kip in tomatensaus) en een zalig dessert (mini magnum witte chocolade) kwam Ank mij weer oppikken en zijn we weer op huis aan gegaan! Ons volgend uitje staat al gepland….ook in Dreischor, maar dan de amish quiltcursus! Kijk er al naar uit!