Doorgaan naar hoofdcontent

Quilt frame

Sinds een kleine week ben ik de gelukkige eigenaresse van een Meeuw quilt frame van 3 meter en 1,5 meter. Ik heb nl. 3 extra buizen van 1,5 meter erbij gekocht, naast de 3 drie meter buizen die ik als eerste had besteld, zodat ik voor de kleinere quiltjes iets minder ruimte in neem in de huiskamer! Je kunt zo’n frame dan ook makkelijker verplaatsen en eens in een ander hoekje in de kamer plaats nemen! Dus de bench van onze Flopke heeft nu balkon uitzicht en ik zit vlak naast de TV lekker te quilten en kan toch ook nog een stukje van voetballen of films mee krijgen! En ondanks dat ik pas bezig ben met oefenen kan ik toch al hele kleine steekjes maken! En ook met een nette regelmaat, al zeg ik het zelf!
PICT0004 PICT0008
PICT0009 PICT0010
Nu moet ik alleen nog bedenken hoe en wat ik in de blokken ga quilten. Hoe lossen jullie dat op? Ik heb een paar stencils waarmee ik de border heb afgetekend, maar ik heb even geen idee wat ik nu in de blokjes moet doen. En om nu alleen een kwart inch vanaf de naailijn een lijntje te quilten, vind ik niet zo mooi! Dus suggesties zijn meer dan welkom!IMAG0049Ondanks de regen vannacht ben ik vanochtend lekker vroeg opgestaan (7 uur bedoel ik daarmee) en lekker gaan lopen met Flopke. Ze vindt het heerlijk zo vroeg in de ochtend, als het park nog stil is en je alleen de vogels hoort tjilpen! We kwamen later nog haar boezemvriendje tegen en dat was natuurlijk heerlijk bij knuffelen! Grappig he, dat honden jaren later (na hun puppytijd) nog zo gek op elkaar kunnen zijn, terwijl ze elkaar soms een jaar niet zien!

Het voordeel van zo’n vroege wandeling is ook dat je heerlijk vroeg klaar bent met je huis, wat ik altijd gelijk even na de wandeling door werk (beetje bijwerken dan he), zodat ik dan lekker rond 10 uur fris en fruitig aan de koffie mag en lekker verder de dag heb om te hobbiën! De laatste dagen was dat dus veel, met rustpauzes tussendoor hoor, hand quilten aan mijn frame! Maar er ligt nog wel wat op me te wachten hoor!

Dus vandaag me maar eens storten op een kraam cadeautje en een mapje naaien en borduren om haaknaalden in op te bergen! Toch eens mijn hoofd over breken hoe ik die in dit mapje kan houden! Eruit vallen is ook zo wat, dan heb je niks aan een mapje he! Misschien met wat elastiek of zo frutselen? Zal wel groeien onder het maken! En dan me eens buigen over de bedsprei voor mams, die moet ook nodig weer eens opgepakt! Even wat ontwerpen aanpassen en kijken of het ermee door kan! Ik ben dus wel even bezig vandaag!

Zo eerst dus die koffie, met een lekker tompouce! Manlief is ze al aan het halen, ondanks de regen, bij de lokale bakker! Jammie! Vanavond is dat mijn toetje! Tja, beetje je dieet omgooien kan wel hoor! En met al dat lopen krijg ik me toch spieren en een uithoudings vermogen! Dan kan er wel een keertje een tompouce extra in!PICT0001 (2)
Smakelijk en een leuke voetbal avond!
Groetjes,
sign2

Reacties

Kathinca zei…
Mooi hoor zo'n frame. Ik werk in een quiltring en ik vind het je niet dat. Ik ben maar een klein opdondertje en m'n armen zijn steeds te kort :D
Craftluver zei…
Ha Kathinca, het werkt! Bedankt voor je reactie! Maar als je klein bent is een frame misschien ook geen oplossing! Maar je kunt het wel erg goed stellen! Misschien moet de hoogte dan alleen aangepast worden zodat je het beter kunt laten zakken. Ik vind het nu op de laagste stand soms best nog hoog staan ook al kan ie schuin staan. Maar voor mij gaat het zo prima als ik het niet te lang doe!

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p