zaterdag 19 september 2015

UFO’s, UFO’s & UFO’s

Die hebben wij allemaal in alle maten, patronen en kleuren! Degene die alleen maar stof kopen voor 1 quilt en daar alleen aan werken zijn zeldzaam. Meestal hebben we nog wel een paar andere projecten er naast, en als het geen quiltwerkje is dan wel een haak of breiwerkje. En dat geeft ons afleiding! Heerlijke hobby dus!

Maar al die verleidingen die langs komen op internet het hoofd te moeten bieden is soms moeilijk! De Gossip-in-the-Garden, de Stonefield, Irish Circles, Dear Jane, SBS, Farmers Wife, Quilted Diamonds en Les Soeurs en noem er nog maar een paar. De ene rage is nog in volle gang en de volgende biedt zich al aan. Niet bij te houden en dus hebben we UFO’s, want we willen allemaal toch liefste mee doen met zo’n rage, dat ene proefblokje is immers zo gemaakt en dat smaakt vaak toch naar meer! Ok, niet met alles, maar toch…..verleidingen dus!

Zo is er nu een nieuwe verleiding, die tegelijkertijd ook een oude is, de MINI Dear Jane! Ja, je hoort het goed! MINI. Gekken zijn we om op 2 inch te willen werken met blokjes die soms uit 50 stukjes bestaan! Ok, die blokjes zullen misschien iets aangepast moeten worden qua stukjes, anders is het niet meer vast te houden om te kunnen naaien immers. Hoe klein is dat dan wel niet hoor ik je nu denken! Nou zo, A1 op 2 inch formaat:

12003253_1700415606857489_1189058540709768667_n

Ja, ik kan ook heel moeilijk het hoofd bieden aan dit soort verleidingen! En dat terwijl ik nog bezig ben met de gewone, klassieke Dear Jane! Maar ik WIL ook geen afscheid nemen van deze grandioze quilt merk ik nu! Ik denk dat ik daarom zo lang (tot op de dag van vandaag 11,5 jaar =  jan.2004- sept.2015) over mijn 1e Baby Jane heb gedaan/doe. De blokjes blijven heel apart en elke keer dat ik ze langs zie komen, doet het wat met mij! Ze vervelen nooit, lijkt het wel! Dus ja, naast mijn Repro Jane, borduur Jane, nu een MINI Maniacs Jane. En de kleurstelling ben ik al snel uit gekomen…..tan met warm rood, in een TATW schema qua achtergrondkleur:mini maniac Ik heb daar nog een kratje van, al gespaard voor mijn Farmers Wife en aangezien geen 1 quilt hetzelfde wordt, kunnen daar wel ieniemienie stukjes vanaf voor mijn nieuwe MINI Jane. En zo werd er gisteren een nieuwe UFO geboren!sewingFijn weekend allemaal, ik ga nog even verder met mijn Repro Jane en dan als toetje een MINI blokje!11185689_1575868026010507_1704249561_n

XXXXX Marianna