dinsdag 15 maart 2016

Electric Quilt les

Zoals velen van jullie weten ben ik altijd druk bezig om blokken en quilts te tekenen in EQ7 (Electric Quilt 7) en krijg ik ook regelmatig vragen of mailtjes om hulp van mensen, die er even niet meer uit komen. Dat is heel leuk hoor, maar daardoor merkte ik dat er wel behoefte is aan een stukje educatie. Dat ideetje broedt dan enige tijd en als je de juiste personen op het juiste tijdstip tegen komt, kan daar iets moois uit opbloeien. Daarom ben ik ook best trots dat ik onderstaande dagen mag invullen! Dit is de aankondiging:
"EQ7 is een leuk programma waarmee een ieder zijn/haar eigen blokken en quilts kan tekenen cq. ontwerpen. Vaak hoor je in de wandelgangen, dat het een moeilijk programma is om mee te werken of dat mensen vastlopen en niet verder komen.

Om meer mensen vertrouwt te maken met het programma gaat Craftluver Marianna, in samenwerking met Mikilon, een workshop verzorgen, waarbij U van tevoren Uw problemen met EQ kunt aangeven. Deze problemen zullen dan ook, zoveel mogelijk, in het dag-programma worden opgenomen.

We wisselen korte uitleg af met oefeningen, om ervoor te zorgen dat iedereen ook echt alles zelf heeft gedaan en begrepen na deze dag. Het is dus heel praktijk gericht! Daarom houden we de groepen klein, minimaal 4 personen en maximaal 6, zodat iedereen aan bod kan komen.

Men dient wel een eigen laptop, met daarop een goed werkende EQ7 (=geïnstalleerd en geactiveerd), mee te brengen. Ook eerdere versies (vanaf EQ5) kunnen worden gebruikt.Het is een een-dags workshop, die we op twee datums gepland hebben om ook de werkende mensen tegemoet te komen door er eentje in een weekend te plannen. Beide dagen is dus hetzelfde programma!

Wanneer:  woensdag 18 mei 2016 van 11-15 uur  (1 dag workshop)
en zaterdag 11 juni 2016, even eens van 11-15 uur (zelfde 1 dag workshop)

Voor verdere informatie kun je kijken op de site van Mikilon, onder agenda."

Natuurlijk hoop ik dat ik daar enkelen van jullie mag ontmoeten, zodat we er een leuke, gezellige en vooral educatieve dag van kunnen maken.

Groetjes, 

 photo sign2.jpg