maandag 11 april 2016

Rijswijk

Eindelijk kom ik weer een klein beetje boven Jan, na vrijdag een hele dag over de Patchwork-en Quilt beurs in Rijswijk gestruind te hebben. Dit keer ging ik er heen met de dames van mijn Bee en we hadden afgesproken om elkaar vrij te laten, dus niet als 6 makke schapen achter elkaar te hoeven hobbelen de hele dag. Kijk, dat stond mij wel erg aan! Normaal vind ik het heerlijk om alleen te gaan, want je bent zoveel vrijer in waar je wilt kijken of wanneer je wilt rusten of wat je erna wilt doen. Maar met deze afspraak op zak zag ik het wel zitten! En we hadden afgesproken om met elkaar te lunchen en aan het einde van de middag hadden we bijna allemaal ons ingeschreven voor de workshop Broderie Persé van Petra Prins. Dat was een gezellige afsluiting van de dag gelijk!

Natuurlijk zijn er wat lapjes blijven plakken aan mijn vingers en ik had ze niet eens ingesmeerd met lijm! Ook had ik het boek van Di Ford gereserveerd bij Marcha van de Quilt Ster. En wat leuke lapjes van Fig Tree en Tilda. Dat maakt het voor mij overzichtelijker als ik ga shoppen. Sinds mijn Tia een paar jaar geleden kan ik dit niet meer uit mijn hoofd bijhouden en het is toch wel handig om je voor ingestelde budget een beetje in de gate te houden.....ok, ik ging er wel een beetje overheen, maar niet veel!
Dit is mijn buit:
En dit charm pack heb ik nog voor mijn verjaardag gehad van mijn bee en zelf had ik de 4 FQ's erbij uitgezocht. Zo kan ik er een leuk klein quiltje van maken samen. Natuurlijk Fig Tree lapjes, what else?

En vlak daarvoor had ik dit leuke naaimandje bij de Aldi gekocht. Natuurlijk moet daar en Fig Tree lapje op om het een beetje in mijn stijl te pimpen, dus ben ik aan de slag gegaan. Het resultaat moet nog even op zich wachten, want ik plak er natuurlijk geen gewoon lapje op.....dus vergt het wat meer tijd en werk om het te maken zoals ik wil. Maar is het geen prachtig mandje? Er zijn vele uitvoeringen bij de Aldi, dus wie weet hebben ze ze nog op voorraad! Ze kosten maar 15 euro en zijn wel van plastic, geen riet.
 Ik ben er erg happy mee!
Nu nog even verder werken en dan kan ik jullie het resultaat laten zien.

*Hot van de pers: mijn nieuwe naaimandje gepimpt en al....., die is klaar om mee te gaan naar de Quiltdag in Nederhorst den Berg en naar de Bee......echt mijn dingetje nu!

Fijne dag verder! Ik ga een bakkie doen!
Groetjes, Marianna