Doorgaan naar hoofdcontent

Zomer pret

Na mijn vorige berichtje heb ik niet echt stil gezeten. Ik had van het voorjaar aan Dorry (van Quit-it Dotty) beloofd dat ik haar top uit 2009 zou afmaken (patroon van Michelle Yeo). Dorry had al veel gedaan hoor! Ik hoefde "alleen" nog maar de buitenste drie randen af te maken, maar er gaat altijd meer tijd in zitten als je van tevoren denkt, maar af is ie nu en zij heeft hem al weer terug en is er gelukkig super blij mee! Hij is wel hééél groot geworden!

Tussen de bedrijven door heb ik deze zomer veel gebakken, ondanks de warmte soms. Ik ben gek op speciale soorten Marokkaans brood en het is mij eindelijk gelukt om die zelf te kunnen bakken. Ook de traditionele feestkoekjes als gazelle hoorntjes zijn gelukt en smaakten heerlijk. Moeders heeft er ook van genoten! En toen er kersen kwamen heb ik mij gewaagd aan een clafoutis. Zalig was die ook en ook daarvan gingen een paar stukjes naar mams! Smullen vond ze het! Deze blijft op het menu, want het is heerlijk en heel makkelijk! Ondertussen zijn de zoete broodjes opnieuw gemaakt en de vriezer is weer gevuld met lekkers!

Ik had ondertussen een flinke quilt-dip qua eigen werk. Ik had nog wel voor een pas geboren buurjongetje een quiltje gemaakt, maar dat was het eigenlijk wel.


Nergens zin in om het echt op te pakken en af te maken! Dacht er zelfs over om het geheel te verkopen en gewoon te stoppen maar ja, lapjes blijven trekken, dus dat was ook niet de oplossing. Merk wel een duidelijke verschuiving in smaak qua kleur en soort stof/motief. Na een hoop gepraat met hubby en veel met mijzelf in de knoop liggen, ben ik er eindelijk voor mijzelf uit.

Vanaf nu ga ik mij meer richten op eigen ontwerp quilts, die meer een romantische of crazy stijl zullen hebben als traditioneel, dus niet meer de samplers met -tig blokken. Ik val altijd al op die mooie, zachte Fig Tree lapjes en in die trant wil ik mij meer gaan ontwikkelen. Modern met een romantische twist, dus Fresh Modern Vintage. Klinkt als een tegenstelling! Dus nu die beslissing is gevallen is de rust in mijn koppie weer terug! En dat wil niet zeggen dat al het oude overboord gaat, maar meer dat accenten gaan verschuiven en ik andere keuzes ga maken. En vooral andere technieken wil leren en gebruiken.

Om mij te stimuleren kreeg ik van hubby de opdracht om een mooi kado uit te zoeken voor ons 25 jarig huwelijk half september. En het is deze mooie doos Derwent Inktense kleurpotloden geworden:

Als dat geen mooi kado is als herinnering! Natuurlijk kon ik niet wachten met uit proberen, dus dat heb ik gedaan. Heel leuk om zelf één en ander uit te testen en van je fouten te leren! Nog wat goed oefenen en ik durf het ook nog te laten zien....

Daarnaast ben ik ook begonnen met Braziliaans borduren. Dit zijn 3D steken, die echt boven op de stof liggen en niet plat zijn geborduurd zoals een satijn steek of kruissteek, in rayon garen. Een dame uit de USA was zo lief om mij een paar strengetjes op te sturen, zodat ik het echt kon leren met het goede garen!
Dus ook daar wil ik mij verder in gaan verdiepen en het combineren met crazy patchwork en stof inkleuren. Ik heb al een lang lijstje met boeken die ik wil gaan aanschaffen.....maar alles op zijn tijd!

Met Flopke gaat het ook goed. Afgelopen week besloten we dat haar tanden en kiezen eens gereinigd moesten worden na 7 jaar, want ze had een kiesje met een raar, zwart randje erboven en ze stonk wat uit haar bekkie. Dat verdachten we dus van ontstoken te zijn, maar het tegendeel bleek waar! Die kies was helemaal gezond en na wat opgepoetst te zijn, ziet ie er weer als nieuw uit. En een labrador is hard voor zichzelf, dus piepen of pijn aangeven doen ze zelden! Maar een andere kies, helemaal achter in haar bekkie, bleek alleen nog maar een omhulsel te zijn. De binnenkant was helemaal weg gerot en laatst had ze op een tak zitten kauwen en de stukjes hout hadden die kies opgevuld!

Afgelopen donderdag ging ze onder het mes en is alles goed schoon gemaakt en de kies getrokken. Nu mag ze twee weken niet op haar speeltjes kauwen ed. en dat vind ze gek! Alles dus maar even weg gezet, want ze snapt er niks van...zelfs haar riem mag ze niet vast houden en thuis brengen bij het uit laten. Tja, nog een weekje dan mag je weer alles vast pakken met je bekkie!

Dus was het zaterdag toch wel met een wat zwaarder hart, dat ik op weg ging naar de Featherweight Bee bij Marlies van de Quiltmuis. Natuurlijk ging mijn Beppie mee:
Het was super gezellig en ik heb zowaar ook echt wat genaaid op mijn Beppie. Ik was laatst een klein tussendoor quiltje gestart, omdat ik het patroon zo leuk vond en de blokken had ik bewaard om nu in elkaar te zetten tot randen.
Dat laatste is gelukt, maar nu moeten de randen nog aan elkaar. Ach, dat komt wel weer bij een volgende bevlieging! Het zijn wel vrolijke kleurtjes en alles gemaakt met een charm pack en wat achtergrond stof. Natuurlijk kon ik het toch niet laten om wat van die vrolijke lapjes ook weer mee naar huis te nemen! Maar ja, Marlies haar winkeltje is zo totaal mijn smaak! Dat het gewoon eng is...!
En met Flopke..... was alles goed bij thuis komst! Ze had me wel gemist en stormde echt op mij af toen ik binnen stapte! Zondag heb ik dus haar maar lekker even bij geknuffeld!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p