woensdag 8 oktober 2014

Busy, Busy, bezig.....


Na een hele zomer lekker veel buiten te zijn geweest en veel gewandeld te hebben met Flopke (heerlijk genieten dus), was ineens de koek een paar weken geleden op en protesteerde mijn lijf. Tja, dan is het toch weer even rust nemen, hoe weinig geduld ik daarvoor ook heb!

Maar dat betekent bij mij niet dat ik ook helemaal stil zit! Ik ben nog steeds bezig om mijn kleine Madeline quiltje door te quilten, op mijn Meeuw handquilt frame, en dat vordert gestaag. Elke dag een randje of een blokje en dan komt het ooit ook wel af he! Vooral ‘s avonds is dat een heerlijk werkje, terwijl ik met een schuin oog naar een film kijk.

Daarnaast was mijn zus vorige week jarig en ik had haar beloofd van het voorjaar dat ik een nieuwe lange ovenwant voor haar zou maken. De oude was wel erg vies en versleten geworden na zoveel jaar! Dus ik ben maar eens weer wat gaan ontwerpen en heb juist wat moeilijkere blokken gekozen, omdat ik gelijk het wilde gebruiken om te oefenen met machinaal patchen. Elke dag een blokje en hij was op tijd af! Ze was er dan ook erg blij mee!

Al enige tijd geleden heb ik eens een hele quilt top gesneden in een weekend. Het is de quilt Twin Stars uit het boek Jelly Roll Quilts van Pam & Nicky Lintott. Ik had nl. exact dezelfde stofjes al jaren in mijn Fig Tree bak liggen en ze wijken zoveel van andere series af dat ze vaak net niet makkelijk/mooi? genoeg zijn om goed te kunnen combineren, maar op zichzelf staand zijn ze een prachtige lijn. Dus na wat reken werk kwam ik erachter dat ik genoeg stof had om alles te kunnen snijden voor deze quilt (ik had stof van de meter en geen jellyroll) en ben ik dat eerst gaan doen.
En nu ben ik dan langzaam aan alle onderdelen in elkaar aan het naaien om uiteindelijk deze quilt te maken. Die van mij wordt ietsje groter, want ik wilde hier echt deze stofjes in op maken zoveel mogelijk, zodat ze goed gebruikt zijn. En zo kan ik kilometers maken om te oefenen met machinaal patchen! 

Ik ga dus weer verder met wat flying geese in elkaar naaien! Zo leuk dat je dat ook van een 2,5 inch strip kunt maken! Zo kun je wel veel meer verschillende blokken maken van strippen!

Groetjes en een fijne dag! Heerlijk quiltweer…..
Photobucket