Doorgaan naar hoofdcontent

...ff bijkletsen

Ja, wat heb ik zoal gedaan de laatste weken? Nou, ik ben toch nog naar  de OEQC in Veldhoven geweest! Misschien wel voor het laatst want volgend jaar is het in Maastricht. Wel een beetje een eind rijden! Maar wie weet, zeg nooit nooit! Heerlijk weer wat ingeslagen! En ik heb genoten van het dagje!


En verder…heb ik weinig quilterigs of borduurderigs gedaan! Ik heb wel een leuk etuitje gemaakt uit bovenstaand boek, maar dat mag ik nog niet laten zien! Dus daar moeten jullie nog even op wachten! En ik heb voor mezelf de fast2sew Ultimate seam guide gekocht. Ja, zelfs via bol.com! Ik was totaal verbaasd dat die het ook verkochten! Zo kon ik mooi wat aan de prijs doen want ik had daar nog wat tegoed bonnen staan van allemaal 2-3 euro, dus die zijn nu ook mooi gebruikt! Ik moet hem nog uitproberen dat wel! Maar ik zal jullie laten weten of ie bevalt! Ik wil hem gaan gebruiken voor flying geese te naaien, zodat ik niet meer hoef af te tekenen! Die heb ik nodig voor de quilt uit mijn vorige berichtje.

En afgelopen zondag kwam mijn oudste broer langs om mijn opa's zelf gemaakt tafeltje te brengen. Ooit had hij dat bij mij eens mee genomen, toen ik er geen ruimte meer voor had, en nu had hij er geen ruimte meer voor! Dus kwam het weer terug gelukkig! Het heeft de tand des tijds niet helemaal goed door staan, maar ik vind het nog steeds heel mooi! Echt vakmanschap en dat van een amateur! Maar mijn opa kon heel mooi hout bewerken! Helaas heb ik hem nooit zelf gekend, hij stierf toen mijn moeder pas 5 maanden was, maar zo leeft hij nog wel voort in zijn prachtige handwerk!

Reacties

Carla zei…
Je loopt er straks lekker warm bij!!!
Craftluver zei…
Hah, nu al hoor, de jas is immers al binnen! Net even uitgeprobeerd met Flopke en hij zat zonder vest eronder ook al heerlijk warm!
tiny zei…
Je jas ziet er prachtig uit en zal zeker heerlijk warm zijn. Dus laat de winter maar komen. Wel doorzetten hoor, ook al is het soms heel moeilijk, plak een foto op je koelkast van toen je nog 30 kg zwaarder was, en dan wil je dat dus nooit weer.
Geniet van je aankopen, en ik wil bij bol. com eens kijken wat jij bedoeld met je fas2sew Ultimate seam guide. Je hebt soms van die hulpjes waar van ik het bestaan niet wist. Zoals je applicatie staafjes, zo noem ik ze maar even, die zijn helemaal top!!!!
Groetjes Tiny
dAS HET NADEEL VAN AFVALLEN het elke keer koud hebben, en het is nu wel leuker om kleding te kopen. Hetr is alleen zo zoeken naar de juiste maat nu groetjes Jitske maar ga zo door mijn complimenten. Hoe is het met je suiker nu je zo afgevallen bent ?

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p