dinsdag 11 november 2014

...ff bijkletsen

Ja, wat heb ik zoal gedaan de laatste weken? Nou, ik ben toch nog naar  de OEQC in Veldhoven geweest! Misschien wel voor het laatst want volgend jaar is het in Maastricht. Wel een beetje een eind rijden! Maar wie weet, zeg nooit nooit! Heerlijk weer wat ingeslagen! En ik heb genoten van het dagje uit met mijn vriendin Ank!


En verder…heb ik weinig quilterigs of borduurderigs gedaan! Ik heb wel een leuk etuitje gemaakt uit bovenstaand boek, maar dat mag ik nog niet laten zien! Dus daar moeten jullie nog even op wachten! En ik heb voor mezelf de fast2sew Ultimate seam guide gekocht. Ja, zelfs via bol.com! Ik was totaal verbaasd dat die het ook verkochten! Zo kon ik mooi wat aan de prijs doen want ik had daar nog wat tegoed bonnen staan van allemaal 2-3 euro, dus die zijn nu ook mooi gebruikt! Ik moet hem nog uitproberen dat wel! Maar ik zal jullie laten weten of ie bevalt! Ik wil hem gaan gebruiken voor flying geese te naaien, zodat ik niet meer hoef af te tekenen! Die heb ik nodig voor de quilt uit mijn vorige berichtje.

En afgelopen zondag kwam mijn oudste broer langs om mijn opa's zelf gemaakt tafeltje te brengen. Ooit had hij dat bij mij eens mee genomen, toen ik er geen ruimte meer voor had, en nu had hij er geen ruimte meer voor! Dus kwam het weer terug gelukkig! Het heeft de tand des tijds niet helemaal goed door staan, maar ik vind het nog steeds heel mooi! Echt vakmanschap en dat van een amateur! Maar mijn opa kon heel mooi hout bewerken! Helaas heb ik hem nooit zelf gekend, hij stierf toen mijn moeder pas 5 maanden was, maar zo leeft hij nog wel voort in zijn prachtige handwerk!
Daarnaast ook nog wat geprobeerd te wandelen, maar het gaat niet meer zo makkelijk als in de zomer! Helaas werkte mijn gezondheid ook niet mee daarin, maar de problemen met de mechanica in mijn lijf zijn weer opgelost, dus ik hoop, zo gauw mijn heftige verkoudheid de deur uit is, dat ik dan weer lekker kan gaan lopen! Er moeten immers nog 10 kilo verdwijnen en dat is best veel als je er al 25-30 kwijt bent. Maar goede moed houden helpt hierin! Alleen is het soms wel moeilijk om geconcentreerd te blijven en ervoor te blijven gaan! Ik ben dit lijnen soms zo zat!

Dus mezelf maar wel even wat verwend de laatste maanden met nieuwe kleding, want als je van maat 54 naar maat 44 bent gegaan past er niet veel meer hoor! En ook al dat geslobber om me heen was ik zat! Dat gaf wel weer een kik hoor! En het is ook nog eens zoveel goedkoper! Daar schrok ik wel van! Ik kan nu een broek kopen voor 20 euro, waar ik vroeger 70 euro kwijt voor was! En ik kon ook, gewoon via internet, een mooie waxjas voor mezelf bestellen met een fleecevest voor eronder, zodat ik straks als het kouder wordt, goed warm kan blijven als ik lekker met Flopke door het park ga struinen! Je wilt niet iedere wandeling een stevige verkoudheid oplopen immers!
Selfie in winteroutfit!
Hubbies shaky foto
En voor gewoon netjes/alledaags heb ik mezelf verwend met een lekkere donsjas. Nu hoef ik het ook op de bushalte niet meer koud te hebben! Voor de eerste jaren heb ik het weer lekker warm! Eindelijk, want ik heb het jaren altijd zo koud gehad!

Laat die sneeuw nu maar komen! Ik ben er klaar voor en heb er ook echt zin in!
Echt quiltweer!
Groetjes,
Photobucket