Doorgaan naar hoofdcontent

Al weer 2016!



Allereerst voor iedereen de allerbeste wensen voor 2016. Dat de gezondheid mag verbeteren (of in ieder geval niet verslechteren) en we mogen blijven genieten van onze hobby en elkaars werk!


Wat is er zoal sinds september gebeurd behalve de feestdagen? Nou, ik ben een heleboel nieuwe quilts gestart! Waarom? Nou, niet omdat er al zoveel weer af waren, maar omdat ik mij heilig heb voor genomen om meer te genieten van mijn hobby en minder plichtmatig ermee bezig te zijn. Ik ben een ster in lijstjes maken om het lijstjes maken en uiteindelijk komt er dan nog niks uit mijn handen. En ik vind duidelijk altijd dat ik alleen mag werken aan wat er ligt. Behalve rages die komen en gaan ook bij mij! Maar ik heb heel veel projecten liggen die ik dol graag wil beginnen (helemaal compleet qua stof en patroon), maar ik mag dat dan niet van mijzelf want er ligt al zoveel. Nu ben ik daar mee gestopt. Ik maak en begin net zoveel als mij lief is en nee het is geen doel meer om alles af te krijgen. Het doel is nu vooral om ervan te genieten. Lapjes kopen hoort daar ook een beetje bij, maar ik mag nu gewoon de schaar erin zetten als ik daar op dat moment zin in heb. En ik kan zeggen dat werkt heel bevrijdend! Niet jezelf meer allerlei regeltjes op leggen van wat wel kan en wat niet. Genieten is voor 2016 mijn motto! En zo hoop ik het stress element te hebben verwijderd.






Dus ben ik begonnen met de Sublieme Season van Cinderberry Stitches (gewoon omdat die kleuren mij zo aanspreken) en ik stitchery zo leuk blijf vinden:



tijdens de kerstvakantie heb ik het eerste blok van deze quilt gemaakt:



Reacties

een heel goed en creatief 2016 ...en wat heb je weer veeeeel moois onder handen,..ik ben ook nog aan de gang met de scan.christmas heb de 4 blokken zover af, maar ik doe er band langs..ik vind dat jij de xxjes rand heel mooi erlangs hebt gemaakt..petje af:)
Sublieme Season van Cinderberry Stitches is trouwens ook een hele mooie..nou meis heel veel plezier ermee allemaal en ik kom zeker afentoe bij je kijken hoor:)
Craftluver zei…
Dank je wel voor je leuke compliment Tineke! Ik zal eens wat meer schrijven hier, want FB gaat snel en makkelijk, maar bloggen is leuker voor het grotere overzicht.
qm zei…
dat ziet er allemaal erg leuk uit, de werkjes die je bent begonnen... geniet er lekker van...
ook ik blijf zeker zo nu en dan om de hoek kijken
groet
christine zei…
Heerlijk toch om zo bezig te zijn met je hobby geniet ervan .
tiny zei…
Geweldig wat je allemaal aan het doen bent, heel veel succes ermee.
Hennie zei…
Groot gelijk gewoon daar mee verder gaan waar je op dat moment zin in hebt, dat ga ik ook doen in 2016.
Ik zie dat je kunt kiezen uit veel prachtige projecten,veel succes !

Groetjes Hennie.
Unknown zei…
Wat fijn dat je met zoveel plezier met je hobby bezig kunt zijn
Geniet er van
Groetjes Gea
Ook vor jou nog de beste wensen en wat een schitterend werk allemaal
Groetjes uit Zweden en een fijne dag

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p