Doorgaan naar hoofdcontent

JAAAAAAAAA -------EXPO

Het is toch gelukt! Ik ben naar de Expo in de Haarlemmermeer geweest! O wat een super leuke dag hebben we gehad! Ik werd ‘s morgens lekker opgehaald door mijn quiltvriendin Margriet en we zijn toen rustig naar onze bestemming gereden! Daar waren we rond 11 uur, dus geen lange rijen die stonden te wachten! Ok, wel even, maar 10 minuten vond ik zelfs nog te doen! Het was een mooie ruime hal, die wel wat koud was, maar met een dik vest aan ging het goed! En ja, als eerste viel mijn  oog op de quilts van Supergoof Ingrid! En zij zelf was er ook met haar vingerhoedjes! Ik heb me echt vergaapt aan haar leuke warme quilts en genoten om ze nu eens in het echie te kunnen bewonderen! Hier een aantal van mijn favorieten, waar ik zelf veelal ook mee bezig ben….

PICT1097 (Small)PICT1079 (Small)

PICT1100 (Small)PICT1076 (Small)PICT1070 (Small)PICT1062 (Small)                        En natuurlijk moest er daarna zelf op zoek gegaan worden naar warme stofjes voor mijn versies van deze mooie quilts! Gert heeft me fijn geholpen met uitzoeken bij Carol Cox’s stand, dus dat scheelde weer veel heen en weer bewegen, wat mijn buik nog niet fijn vond! Hier een blik op mijn buit:

 PICT1165 (Small)PICT1160 (Small)PICT1166 (Small) De eerste lapjes zijn voor mijn Home Sweet Home (heb immers net het boek gehad voor mijn verjaardag) en daarna scoorde ik het leuke verrassende boek van Cut Loose quilts en gelukkig heb ik mijn les boek van Hanneke Vibeke weer terug voor een zacht prijsje! En natuurlijk kwam ik bij Dorry weer in de verleiding en moest er nog een lapje voor mijn NI mee….. Niet dat ik nog niet genoeg lapjes heb hoor! Kijk maar eens onder mijn bureau wat alleen al daar staat (dan heb je nog niet in de kasten gekeken hé, of achter deze dozen!). Dat was dus ook de reden dat ik wat meer boeken heb gevraagd voor mijn verjaardag! Lapjes zijn er al zoveel, dat ik ze echt bijna niet meer kwijt kan, maar nee weg doen dat gaat me aan mijn hart! Ok, enkele naar een goede vriendin die ook quilt!

PICT1164 (Small)PICT1163 (Small)

YESSS! I succeeded in going to the quilt expo near Haarlem. It was a lovely bright hall and the quilts were displayed nicely! When you entered you walked right away into Supergoof Ingrid’s quilts, which I loved to see for real now! I always love how she uses colors and am also making loads of the same quilts she has made before. So it was fun to see them made by some one else now! She was there herself too with her tumblers quilt! I made lots of pics so you can see of my favorites here now.

After that is was time to explore the shops by myself and Gert from Carol Cox´s booth helped me nicely to find some lovely shades of green and background fabrics for my Home Sweet Home quilt.  Yes, I got the book for my birthday right, so need to start on at least one new quilt! And this one I just LOVE! And at the bookstore I found the book Cut Loose quilts, which I pre ordered last week! That is a nice way to be sure the book you are looking for is there! And finally I found Quilt It & Dotty tucked away in a corner, so I had to bring at least one fabric home for my NI! I just love her shop and the fabrics are so my taste and hope I can go there this autumn! Not that I don’t have enough fabrics yet…look underneath my desk to see what I have tucked away only there…..and then you didn’t see what is inside my cupboards or behind those boxes….! That was also the reason I asked for books for my birthday as I had a long list of favorites and not enough room to store more fabrics…..! But giving them away….it breaks my heart! Ok, just for a good friend I can, so she will get some for her birthday next week!

Reacties

Daniëlle zei…
Je moet maar zo denken: geen betere raad dan voorraad!!! Gave lapjes heb je gekocht!! Mooie dag, liefs, Daniëlle
Jantine zei…
Wat een heerlijke buit! Nu goed uitzieken met een lekker quiltboek voor de inspiratie!

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p