Doorgaan naar hoofdcontent

KC Pampus Open Dag en 30 jarig bestaan

Vandaag bestaat onze hondenvereniging 30 jaar en dat zouden ze combineren met de jaarlijkse Open Dag. Om 11.45 zouden we gaan kijken bij de demonstratie van de Funny O. , een nieuwe hondensport tak en misschien meedoen aan de workshop erna. Toen we aan kwamen was het al behoorlijk druk, want de voorbereidingen waren natuurlijk volop aan de gang.

Het eerste waar Flopke, ons bruine labrador teefje, naar toe wilde was de blauwe schelp-kinderzwembadje, gevuld met BALLEN! Daar mocht ze er drie van uit het water vissen, maar ze vond zelf het water het lekkerste, dus eerst lekker geslobberd en daarna was ze wel bereid om even drie ballen op de vissen. Ok, niet gelijk, de badeendjes vond ze veels te interessant en kon die echt niet laten liggen, dus daar eerst maar drie van opgevist en daarna pas de bedoelde ballen! Natuurlijk ga daarbij als hondje met vier pootjes in het zwembadje staan he, aan de kant blijven is zo raar! Ze had het er reuze naar haar zin!

Toen zijn we even in de kantine gaan kijken waar ook wat stands stonden opgesteld ivm het beloofde slechte weer (wat gelukkig zo goed als uit bleef). Daar onze gadget bag opgehaald met leuke folders, speeltjes en brokjes voor de hond en ook een leuke honden sleutelhanger, die we gelijk in gebruik hebben genomen als decoratie van ons hondenfluitje.
funnyo1   
Daarna was het tijd om bij de Funny O. te gaan kijken en Flopke was erg enthousiast! Dat wachten vond ze maar niks, ze wilde mee doen! Blijkbaar had ze de kunst tijdens de demonstratie al afgekeken, want ze vloog bij het begin van de workshop gelijk door de tunnel, maar een sprongetje over de hekjes waagde ze niet en liep er netjes omheen! Slalommen deed ze ook gelijk al goed en apporteren liet ze weer voor wat het was!
  funnyo6    
Zelfs de hoge loopplank nam ze de eerste keer op haar gemakje. Bij een tweede poging gleed ze wat weg op het plastic en vond het toen wel wat eng. Toen bewust haar zelf er nog een keer overheen gestuurd, zodat ze er geen angst voor ontwikkelde en genoeg zelfvertrouwen bleef houden om het een volgende keer wel weer te durven.

Manlief had tijdens onze workshop de loterij gespekt en zelfs een petje gewonnen! Flopke confisqueerde die tijdens de lunch, dus nu is die van haar! Een heel leuk nieuw speeltje! Met een lekker broodje hamburger hebben we even wat gerust, geluisterd naar de wethouder en de opening bij gewoond, alvorens we moesten aantreden voor onze eigen discipline, de demonstratie van de GH2. Tijdens de lunch nog wat andere kramen bekeken en vooral de borduurstand had mijn interesse! Leuke handdoekjes en  naambadges maakt ze voor op de tuigjes!
gh_01       gh_02       
Na de demonstratie, waarbij je kon merken dat de honden toch wat uit hun doen waren, want óf ze luisterden niet óf ze gingen gezamenlijk tekeer tegen de omstanders en vooral hun honden! (Doen ze anders nóóit hoor!) Al met al was het resultaat niet slecht hoor en konden de kijkers best een goede indruk krijgen wat de GH2 inhield (de hondjes luisterden dus soms echt wel), maar robots zijn honden zeker niet, dat hebben ze wederom bewezen!

Tot slot zijn we nog even wat gaan drinken van onze verdiende consumptiebon en toen vonden we het zelf wel genoeg. Dus op naar huis, maar daarbij kwamen we langs de fotograaf! Die bood aan om gratis een foto van Flopke te maken en tja, dat sla je niet af hè! Wanneer krijg je zo’n kans? Nou, Flopke liep natuurlijk weer de halve installatie omver voor ze netjes ging zitten (bleek ie gewend te zijn met labjes), maar zelfs zonder tuigje of lijn bleef ze rustig poseren, dus het is waarschijnlijk een hele leuke foto geworden….

Pluspunt vond ik zelf dit keer vooral het zelf mee mogen doen dmv een workshop, zodat je ook zelf kunt zien of je hond iets leuk vind! En dat er ook gewoon wat voor de honden zelf te doen was! Flopke hebben we ingeschreven voor de behendigheid (ook veel toestellen en gehoorzaamheid) volgend seizoen! Nu eerst op 10 juli netjes haar GH2 diploma gaan halen! Ben nu al benieuwd naar de foto’s van deze Open Dag! Al met al dus een hele geslaagde dag en dan zijn wij nog niet eens tot het einde gebleven!

Reacties

Gonny zei…
Lekker zo'n dag met de honden. De onze (Saarloos Wolfhond) zijn niet zo best in luisteren maar wel hééééél lief en aanhankelijk. Daar hebben we bewust voor gekozen en het eigewijze nemen we voor lief.

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p