Doorgaan naar hoofdcontent

Dear Jane driehoeken en poppen maken

 PICT0028 (Small)PICT0026b (Small)
Tja, de vijfde is de update datum op Ned. blogs voor de Dear Jane, maar omdat ik al een foto heb laten zien van mijn centrum stuk en ik nog geen nieuwe driehoeken heb gemaakt, dacht ik: zal ik eens laten zien wat ik wel gedaan heb? Ik had nog nooit, geloof ik, mijn driehoeken die af zijn hier laten zien, dus bij deze een overzicht foto van het ene hoekblok en de 13 driehoeken, uit verschillende randen, dus nog niet aan elkaar gezet. Wel heb ik alle stoffen tussen driehoeken gesneden, dus ik kan gelijk de driehoeken aan elkaar gaan zetten als ze af zijn. Lekker makkelijk en het viel me tegen hoeveel werk dat nog was! Maar goed weer een klusje af!

Ook had ik jaren geleden eens een patroontje van een popje bij Atelier Bep gekocht op een beurs, maar ik gunde me nooit de tijd om dat eens even te maken. Dus afgelopen woensdag, op onze Bee, daar een beginnetje mee gemaakt en gisteren had ik het lijfje af. Moet nog een gezichtje op en dan de kleertje ervoor gemaakt, maar dat is het leukste werk vind ik! Wel vond ik het hoofd in het patroon wat vierkant t.o.v. het poppetje wat als voorbeeld plaatje erbij zat. Geen idee hoe je dat oplost, maar goed, dit is nu mijn popje! Ook stond in de beschrijving dat je het haar als een streng bovenop het hoofd moest naaien, maar dan is het achterhoofd zo kaal, dus ik – eigenwijs - heb elk draadje vast gezet en verdeeld over het hele hoofd. Wij lopen toch ook niet met een kaal achterhoofd? Nou, ik niet dan LOL! Eens kijken of ik vandaag of morgen haar kan aankleden! Zo is ook zo koud he!PICT0033 (Small)

Fijne Sinterklaas viering voor wie dat nog gaat doen en anders gewoon een fijne dag!
2A8DBB8832874276C1D364C4C1426EFE 

Reacties

.Antje zei…
Mooie driehoeken heb je gemaakt.
Je pop ziet er al goed uit, leuk werk om te doen, he?
Ik heb een paar Tilda konijnen en een sneeuwpop gemaakt, en vond dat ook zo leuk.
Maak maar snel een mooi kleedje voor de pop, het is nu zo guur en koud.
Groetjes, Antje
Noa zei…
De driehoeken die je hebt gemaakt tot toe zijn leuk van kleur.
Ik ben voor de tweede keer begonnen aan de dear jane en dat is voor mij alleen vakantie project.
Anje-Grietje zei…
Je DJ driehoeken gaan een prachtige rand vormen Marianna....
Och die blote lieverd, maak snel wat kerstkleertjes voor haar...... Leuk hè die patroontjes van Bep?
Groetjes Anje.
Wilma Kuin zei…
Klim op een stoel of laat iemand op ene stoel klimmen en hang de sneeuwpop die een kerstman wordt op!!
;o)
Heb je die zielige naakte dame al aangekleed??
brrr,.. koud!!
:o)

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p