Doorgaan naar hoofdcontent

Kerstruil 2014

Tja, Blogger doet niet alles zoals het hoort te werken! Blogjes klaar zetten zodat het op tijd wordt geladen, lukt dus ook niet altijd even goed! Misschien te druk geweest op internet, who knows?  En mijn programma offline wil nu ook al niet het opnieuw aanmaken allemaal en vooral niet publiceren! Grrr.......en plaatjes laden online ook ho maar! Maar goed....

Ik had voor mijn kerstruil partner Baukje wat kadootjes gekocht en gemaakt. Een leuke mix, naar mijn smaak. Het lastige aan deze ruil was wel dat je niks wist van je partner, dus is het dan ook best moeilijk om leuke kadootjes te vinden die zeker in de smaak zullen vallen. Ook al moest je op het woord KERST de pakjes uitzoeken, ik had me voorgenomen vooral geen kerst frutsels te kopen of maken. Dus wat door de stad gestruind en bij een leuke winkel wat grappige dingen gekocht die goed te gebruiken zijn voor patchwork. Natuurlijk moesten er ook nog wat lapjes bij, dus toen hielp Jeanneke met haar stofsmaak.

Klemmetjes voor stof rond een kartonnetje te vouwen, glaasje met daarin een kaarsje, etuitje,  “roadbook” -oftewel een quilt dagboek, stofjes in oude stijl, thee en een mal met allerlei kleine vormen, zoals hexagon, trapezium ed. waarmee je dus nieuwe leuke kleine quiltjes kunt bedenken.

Het etuitje en de “roadbook” omslag heb ik zelf gemaakt. Ik was er zelf wel content mee, maar je weet nooit echt of een ander het ook leuk vindt he!


En toen kwam begin december al mijn pakjes binnen van mijn Kerstruil partner Henny.

Het was een flinke schoenendoos vol! Ze heeft veel gefrutselt, dat is duidelijk! Daar is een hoop tijd in gaan zitten! De patchwork kerstboom vind ik zelf het aller leukste! Bedankt Henny!  


 Fijne Feestdagen en alle goed voor 2015!
       

Reacties

carine zei…
prachtstukjes heb je gemaakt , ook gekregen, ja er kruipt veel tijd in maar vooral veel vriendschap en liefde voor onze hobby het patchen..;fijne eind jaar en steevast een nieuw begin voor 2015! knuffel xxx
Jeanneke zei…
Wat heb je leuke cadeautjes gekregen, Marianna! En Baukje voelde zich erg verwend door jou met al dat moois.
Gezellige dagen het jaar uit, het nieuwe jaar in en voor 2015 alle goeds.
Groetjes,

Jeanneke.
tiny zei…
Je hebt er wel iets mooois van gemaakt waar Baukje best heel blij mee zal zijn. Zelf ben je ook fijn verwend.
Een goed uiteinde en een creatief gezond en goed 2015. Groetjes Tiny
Ineke zei…
Ook al van die leuke cadeautjes!!! Veel plezier er mee!

Liefs, Ineke
Anoniem zei…
Zoals Jeanneke al zei, ik ben erg verwend door Marianna!
Prachtige cadeautjes, schitterend japans etuitje waar ik echt heeeel blij mee ben. Volgend jaar ben ik weer van de partij en wil ik Marianna wel weer als ruilpartner!
Goed Weekend! groet, Baukje
Fijn uiteinden en een heel gelukkig gezond, liefdevol 2015, met heel veel creativiteit

Groetjes uit Zweden
Craftluver zei…
Dank je wel Johanna, jullie ook in het hooge noorden!
Anoniem zei…
Leuke post, ik zag u via andere haaksters, leuk om hier te lezen...groetjes ❤

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p