Doorgaan naar hoofdcontent

Rijswijk 2018

Dit jaar zou ik niet afreizen naar Rijswijk, naar de Patchwork- en Quiltbeurs, die daar jaarlijks wordt gehouden. Mijn hoofd stond er niet naar en de zin was ver te zoeken. Ook had ik niks echt nodig, dus ja, waarom zou je dan gaan?

Tja, misschien omdat er een quiltster uit de USA over was, Rita Verrocca, waarvan ik de workshop bij Aljona in Schagen al gemist had en wiens quilts daar tentoongesteld waren. Die wilde ik eigenlijk toch best wel zien en toen er dus de nodige foto's al over facebook gingen, begon het toch te kriebelen. Even nog met manlief afgecheckt of ik er echt wel goed aan deed en mijzelf niet ging overbelasten, maar die was het helemaal met mij eens dat je zo'n kans maar 1 keer krijgt, dus was zijn opmerking kort en bondig: GAAN! Dus mijn ticket online besteld, de NS app gecheckt, OV kaart opgeladen en ik kon zaterdag afreizen naar Rijswijk.

Toen ik op de beurs aan kwam zag ik vrij snel Jacqueline van Aljona's uit Schagen al bij haar kraam en die vertelde dat Rita Verrocca 's middags nog een workshop ging geven. Ik was net te laat voor de lezing (wat had ik die ook graag bij gewoond), maar net niet te laat voor de workshop! Dus ik ben mij gelijk gaan inschrijven (als laatste), zodat ik die niet mis kon lopen! Daarna ben ik pas de tentoonstelling verder gaan bekijken en de winkels.....en ik heb niet eens veel gekocht! Alleen wat nieuw spul voor tassen, dus dat heb ik maar meegenomen. Nu nog gaan maken....

Dit was een quilt van Rita Verrocca en persoonlijk vond ik deze echt super mooi. Misschien omdat het niet de grootste was en voor mij dichter in mijn bereik ligt om ooit zoiets te kunnen maken...! Maar ik heb echt met ingehouden adem ze allemaal staan te bewonderen! Wat een klasse apart!

detail van bovenstaande foto.

Tijdens de workshop vertelde ze, dat ze ook veel van de quilts voor de boeken van Elly Sienkiewicz gemaakt heeft en natuurlijk ging ik thuis direct de boeken door snuffelen (heb daar een kleine bibliotheek van bij elkaar gespaard de laatste jaren). Nou, dat klopte als een bus en niet 1 nee, echt wel een paar. Ze gaan acuut meer voor je leven als je dan iemand persoonlijk ontmoet hebt. Natuurlijk kon ik het blok van de workshop techniek niet laten liggen en heb dat ook nog meegenomen, maar dat is ook iets wat ik echt deze zomer wel ga maken! Nu nog even opschrijven hoe het ook al weer moest, voor ik dat vergeet! Baltimore is altijd al een lievelings stijl van mij geweest, maar nu meer als ooit! 
Fijne dag verder!
Groetjes
Marianna

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p