Doorgaan naar hoofdcontent

Weer even bijkletsen

Ik begon goed in april dit jaar met het opnieuw schrijven van blogs. Gewoon omdat ik het leuk vind en een eigen handwerk dagboek bij wil houden. Vaak vergeet ik wat ik al wel of niet gemaakt heb en zo kan ik het makkelijk terug vinden!

Na de babyquilt opgestuurd te hebben aan de moeder van de baby ben ik wat kleine projecten op gaan pakken en wilde ik wat nieuws beginnen. Ook heb ik nog wat zitten spelen in EQ8, wat ik vrij snel en graag doe, vooral als ik minder goed in mijn vel zit. En dan kunnen er de prachtigste dingen uit mijn tekenpen rollen. Dus in vogelvlucht een update van mijn juni maand:

8 juni: 
Vandaag op zoek gegaan naar stofjes voor mijn Lady of the Lake. Ik had geen geel, dus dat maar even online besteld en verder alles door gezocht op andere kleuren. En toen weer lekker verder gegaan met stempelen. Dat blijft een leuk klusje! En heel ontspannend!

10 juni:

Gisteren eens lekker door mijn kasten en kratjes gestruind en ook een grote lap Kona Cotton Snow gevonden, die prima is voor de achtergrond van mijn Baltimore Bunnies blokken. Ook heb ik mijn soort stofjes uitgekozen, de Fig Tree Ella & Ollie stofjes zijn hier super mooi voor. En ze trekken ook best wel hard om gebruikt te gaan worden! Mijn andere Fig Tree stofjes zullen hier en daar ook gebruikt worden, al is het maar om wat variatie in bv. de kleur groen aan te brengen!

Vandaag de eerste serie blaadjes voorbereid en nu ben ik bezig om deze 52 blaadjes (!) erop te naaien. En klein dat ze zijn! Dat wordt nog een hele toer, maar goede oefening in fijn appliqueren. Gelukkig vind ik dat erg leuk! De takjes had ik gisteravond er al opgenaaid. Met een biais gesneden strookje gaat dat redelijk simpel.

Natuurlijk vergeet ik de Lady en de grote Batimore niet, dus ik wissel gewoon tussen deze drie projecten wat af. Oftewel: Ik ben wel weer even zoet!

15 juni:
En aan het einde van de Ramadan (ook al vast ik zelf niet en ben ik ook geen moslim) mijzelf verwend met een Suikerfeest ontbijtje met heerlijke Marokkaanse koekjes toe! Niet kh arm maar wel even een verwen momentje!
17 juni:
Vanmorgen vroeg een lekkere clafoutis gemaakt met verse kersen. Zalig was ie, maar wel machtig voor mij! Maar ja, dat moet je er dan even voor over hebben. Leuk om weer eens wat gebakken te hebben. Doe het altijd graag. En manlief is een dankbare afnemer!


Van de week deze quilt getekend en gisteren de laatste kleinigheden afgewerkt. Was best veel werk maar wel erg leuk!



 Ik ga de rood/groen/beige versie maken, gewoon omdat ik daar de meeste stof voor in huis heb.
Mijn stofjes gisteren eens goed uitgezocht en netjes in de bak gedaan en toen bleek ik ook nog een grote lap achtergrond stof te hebben in beige, dus ik kan zo beginnen. Nu nog het patroon uitprinten en gaan met die banaan!

21 juni:
Mijn eerste proefstukje is in de maak. De quilt heet Love Birds. Het ene blad moet even over want 1 stukje is te kort en de steeltjes en takjes heel smal, dus dat overlapt dan niet. Ach zo blijf je van de straat.
Op het moment gaat het heel langzaam qua quilten, want op fysiek mindere dagen (en die waren talrijk afgelopen week) teken ik meer als dat ik knip en/of naai. Dus al wel weer leuke ontwerpen gemaakt. Maar zolang ik het leuk vind en mij er goed bij voel is het ok voor mij! Niks moet, denk ik maar! Het moet wel hobby blijven he!  - dit was mijn juni maand in vogelvlucht.

Groetjes
Marianna

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p