maandag 16 november 2009

Alweer maandag! Again monday!

Ok, de tijd vliegt! Momenteel doe ik niet zo heel veel, want de koorts, die ik al sinds een dag of 10 heb, wil maar niet van wijken weten en dat vreet energie! Uit bloedonderzoek bleek vorige week dat het viraal is, dus uit zieken. Alleen dan moet je wel over het nodige geduld beschikken en dat heb ik echt niet! Om van de nood een deugd te maken ben ik ijverig bezig aan mijn Christmas Wishes stitchery blokjes. Heel leuk werk en ik maak het anders door verschillende steken te gebruiken en dat is elke keer ook weer een verrassing hoe dat uit pakt! Tot nu toe best goed. Ben nu bijna klaar met blokje 6, dus zo gauw die klaar is komt er een nieuwe foto met de volgende drie blokjes. Ik wil proberen om voor het einde van de maand deze stitchery blokjes af te hebben, want ik wil mee doen aan een wedstrijdje bij een van mijn online Quilt-Bee’s. Van gewonnen lapjes een quiltje maken. En ik heb bijna mijn “kerstmannen worden sneeuwmannen” af en daar moet alleen nog de binding tegen aan en dan tegen gezoomd. Ok, nog wat losse draadjes afwerken en klaar is die voor de kerst. Omdat dit dus nog maar een klein klusje is laat ik dat nog even liggen totdat de stitchery blokjes af zijn. Voordat dat samen een quiltje wordt stroom er nog best wat water door de Rijn (of Amstel). En einde van de maand dan weer verder aan de BOM van de Tail Feathers. Ik denk dat ik het zo voorbereid dat ik die met de Kerst lekker kan gaan zitten borduren en naaien! Leuk werkje tijdens de vakantie! Om toch even te laten zien wat ik afgelopen weekend gedaan heb een foto van al mijn snijwerk voor de loterij van de QAYG groep (online quilt-bee):

stitchery naalden boekje met stofjes - blauw stitchery naalden boekje met roze stofjes2x patroon Bep   1x stofjesscrappakket bij patroon Bep mini poppetjes met sotfjespanle, patroon GIL, notitiebokje Rinske Stevensecru stof samen 1 meterdoosje spelden met garen     

Ok, times flies! At this moment I am not doing much as the feaver, which I have since a day or 10, doesn’t want to go away and it eats energy! From some bloodtest, done last week, it appeared to be viral, so just be sick. Only I am not patient enough for this type of illness….! To make the best of the present situation I am working hard on my Christmas Wishes stitchery blocks. It is a very fun thing to do and I make things different by using all kinds of different stitches, so every block is a suprise how it worked out. Till now pretty good! Almost finished with block 6, so when I do I will make a new pc of the next 3 blocks to show here. I want to try to finish this quilt beofre x-mas so I can add it to the contest of one of my online quilting bees. The theme was to make a quilt out of won fabrics from last years lotery. I almost finished my “santa becomes a snowman” and I only have to add the binding and tie off some loose ends of threads. So, must be possible before x-mas too! Because this is only a little chore I put this aside till I finished up my Chrismas Wishes. Before that becomes a quilt there will flow a lot of water through the Rhine (or Amstel). At the end of the month there will be anohter BOM from Tail Feathers. I think I will prep this one so I can stitch and embroider the block during Christmas and the holiday after that. To show you all what I have done during the weekend I made some pics of all the cutting and searching for presents I did for te lotery of my online quilting bee (QAYG). See pics above.