dinsdag 29 december 2009

Wie weet RAAD?

tf_logo

PICT0016 (Small)

Blok 3 van de Tail Feathers is zo goed als AF! Zo goed als, want ik merkte bij het aan naaien van de vierkantjes rand, die ik van tevoren heb gemaakt, dat deze rand uitgerekt is. Waarschijnlijk door het vele strijken is ie gaan lubberen. Ik heb nu nog maar drie blokken af, dus ik vraag me af hoe ik dit kan herstellen. Als ik wacht tot het laatste blok zie ik er als een berg tegen op, dus wie weet raad? Moet ik alle blokje (van de vierkantjes rand) los halen en opnieuw aan elkaar stikken met minder naad, of kun je maar enkele los halen? Het uitgelubberde is ongeveer max 1 cm denk ik zo.

 PICT0017 (Small)

Hier kun je de lubber rand wat duidelijker zien, vooral hoe hij bovenaan wat golft. Bij deze steekt dus al het laatste blokje wat uit de rand van het blok uit, maar nog was dat niet genoeg. Of zouden jullie het gewoon aan de buitenrand  weg snijden en voor lief nemen dat dan enkele vierkantjes wat kleiner zijn?

Block 3 of my Tail Feathers as almost finished! Almost as the border of squares is stretching. Probably by ironing it to many times over. But since I have only finished just 3 blocks I want to correct this now otherwise I have to do it in the end…and than it is a big task! So who knows what to do? Do I have to take apart all the squares or just some of them and sew them with more seam? The strething part is about 1cm or 3/4”. Hope some one out there can help me….!