maandag 1 februari 2010

Happy Birthday to ME!

 PICT0055 (Small) PICT0057 (Small)                                                                                                             

Manlief DH ging er al vroeg op uit om bloemen te halen en lekker vers gebak! Nou, al zou er niks meer komen vandaag, nu ben ik dus echt heel erg JARIG! Flopke maakte me vanmorgen al lebberend wakker, dus dan ben je gelijk bij de tijd! Zo direct krijgt ze een nieuwe bench en als het weer nog een beetje mee wilt zitten kunnen manlief en ik dan vandaag nog het nieuwste boek van Diana Gabaldon, Een echo in de Tijd (deel 7 van de reizigers serie) gaan halen. Ik kreeg voor mijn verjaardag van een lieve vriendin een leuke boekenbon, dus die is dan gelijk goed besteed! Verjaren zal die bij mij niet hoor! En manlief wilde nog een kadootje voor me gaan kopen, maar wat ie in zijn hoofd heeft…..geen idee, dus dat is nog steeds een verrassing!

PICT0054 (Small)

Om mezelf alvast wat te kietelen ben ik begonnen met het eerste blokje van de Nearly Insane in de kleurstelling van Supergoof. Leek me leuk om deze datum als startdatum te hebben! Ik kreeg een heel leuk mailtje van Supergoof waarin ze schreef dat ze inderdaad ook roze in de quilt had gebruikt en vooral ook verschillende tinten rood en ecru, dus ik kan mijn hart nog ophalen aan lapjes sparen, want ik wil toch wel een beetje diversiteit in de lapjes hebben en ook omdat alle lapjes die ik heb toch echt heel klein zijn. Op de foto lijken ze groot, maar het is minder als een halve FQ per lapje. Dus reden genoeg om wat nieuws aan te schaffen toch? Ik heb al de nodige lieve lapjes gezien op internet……kwijlen met de kraan open was dat weer!

Ter aanvulling: De verrassing is compleet! Ik kreeg een vrijbrief in de lokale hobbywinkel…….. dit was het totale verjaardags resultaat! Leuk hé, dat hart blik! Daar komen mijn NI blokjes voorlopig in! En de rood/witte stofjes zijn daar natuurlijk voor aangeschaft! Ook de nodige Tilda stofjes vanwege hun mooie kleurtjes of roosjes! EN het SBS boek en het CW Love Letter Quilt-boek! Het is een heerlijke verwen-verjaardag vandaag!PICT0059 (Small)

DH was up early to buy me flowers and fresh cake! If nothing would happen today I still feel very celebrating! Floppy woke me up this morning by licking my face, so you are very awake after that! In a minute she will get a new bench and if the weather coöperates we will be able to go out and buy the newest book of Diana Gabaldon An Echo in Time (part 7 of the traveler epos). I got a bookcertificate, with which I can buy a book in a store. So that one won’t get overdue on my shelves LOL! DH wanted to take me out to buy a present, but I have no idea what he has in mind, but I needed to come along! So that still is a suprise!

To spoil myself a little I started on the first block of the Nearly Insane quilt in the colours of Supergoof’s NI. I thought it was a nice date to have a starting date of such a huge quilt! I received a very nice email from Supergoof telling me how she picked the colours and the settings for the blocks and that she used different shades of red and cream and even pink! So I have an excuse to buy more fabrics….lol, I haven’t got so many different reds and what I have are tiny pieces, some even not half a FQ! And I like to use different fabrics for the blocks. Not like one block one fabric, but also not the whole quilt in just 5 fabrics. There are too many nice reds out there! I have seen some on internet and have been drooling over my keyboard the whole weekend……lol!

Well the suprise was a complete one! Hubby took me to the local crafts store en said go ahead! No limit! Well he had some in mind but didn’t tell! So I found 2 books (SBS and CW Love Letter Quilt), some beautifull red/white fabrics for my NI and some Tilda fabrics also for my NI too! I love the heartshape metal box and it will be used to store my NI blocks. I got it from my friend who bought it with 2 shower products as she knows I love to be treated that way! The book is in back order, so I need to wait a few days till I can start reading Diana Gabaldon again! It is a great spoiling birthday today!