Doorgaan naar hoofdcontent

Sampler update

PICT0106 (Small)Hier ligt de hele quilt op tafel te pronken! En natuurlijk wat detail foto’s voor het quiltwerk!

PICT0108 (Small) PICT0109 (Small) PICT0110 (Small)

En onderstaande blokken vragen om advies! Welke delen zouden jullie quilten? Ik heb me nou nog beperkt tot de witte achtergrond delen, maar de blokken zijn zo groot dat ook in het motief misschien gequilt moet worden, maar hoe bepaal je dan wat je wel of niet gaat quilten? Dit is mijn eerste hand gequilte quilt, dus alle advies is welkom!

PICT0113 (Small) PICT0111 (Small) PICT0112 (Small)

This is my first sampler quilt I hand stitched and am now hand quilting it. The upper pictures are to show the quiltwork I have done so far, but the lower block pictures ask for advise how to quilt such a block? I have done the white background parts now and am wondering if I have to quilt the lighter colours or the darker colours? How do you make up your mind how to quilt a block? I have never done this before and as said before this is my first hand stiched and hand quilted quilt….all advise is welcome!

Reacties

tiny zei…
Marianna wat mooooi. Ja hoe moet je quilten, vind ik zal ook altijd lastig, ik zou inderdaad alleen de witte achtergrond doorpitten, en desnoods als de blok te groot is in de naad van het patroon.Succes.
Fijne zondag Tiny
Lida zei…
Schitterende sampler, daar zul je veel werk aan hebben gehad! Mooi! Groetjes
Lida
Wat een schitterend quilt, wat een werk, en wat een mooie kleuren.
Groetjes Joke
Hilde zei…
Zo'n prachtige sampler, heel rustig van kleuren. Ik zou het quilten beperken tot de witte vlakken, zo sorden de verschillende patronen goed geaccentueerd. Als het onvoldoende is nog eens in de naad rondom elke blok. Groetjes.
Cyn zei…
This may be duplicating what has already been offered [can't read the other posts & translate button isn't working today. ;( ]
Outline quilting causes piecing & applique to "come forward", while background quilting usually has the opposite effect of causing BG to recede. So, it depends on what you want to "accentuate" on your quilt top. Your blocks & work are beautiful... can't wait to see it finished. HTHs a little bit...
Hugs,
Cyn;-)
Daniëlle zei…
Ziet er super uit joh! De reactie van Cyn vertelt alles hihi! Mooie dag en succes met verder quilten! Groeten, Daniélle XXXD
WilmaKuin zei…
Mooi, Marianne!! Inderdaad de achtergrond doorpitten zodat je afbeelding goed uitkomt. Als dit te groot wordt dan in the ditch?/
Succes!!

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p