woensdag 24 maart 2010

Spring – Lente…………

PICT0738 (Small) 

Deze lange weg moet ik af lopen om bij de enigste echte koeien in het centrum van de stad te komen!PICT0734 (Small)

En dit is dan de terugweg langs het meerPICT0791 (Small)                                             …..en mijn meditatieplekje!PICT0741 (Small)

Het is dus zowaar de afgelopen dagen 2x gelukt om deze route van (voor mij) een uur lopen te halen! Hoe dat zo ineens kan? Geen idee, maar de fysiotherapeute zei van de week dat ik eens moest gaan accepteren dat ik heel veel niet meer kan……en dan wordt ik obstinaat en ga dan op mentale kracht gewoon lopen…ja, dat kan forceren zijn, maar het pakte heel goed uit (ik let dan wel heel scherp op mijn  lijf hoor) en vandaag heb ik dus al voor de tweede keer deze tocht kunnen maken! Dat geeft moreel zo’n opsteker! Ik weet waar ik het voor doe……tja, als je naar Veldhoven wilt kunnen gaan, moet je wel wat conditie hebben, toch? En definitief in een rolstoel zie ik al helemaal niet zitten! Voorlopig nog niet tenminste! Dus wat doe je dan, juist ja…LOPEN! Bijna tot je erbij neervalt zeg maar! Ach het is heerlijk met dit zalige weer, dus zo erg is het niet hoor! Het vraagt alleen erg veel tijd, dus handwerken schiet er een beetje bij in momenteel! Alleen ‘s avonds heb ik wat tijd om te borduren aan mijn Tail Feathers, want ja, als ik het park gezien heb, moet kleintje ook nog even gaan spelen toch……dus dat kost je gewoon een halve dag samen en de rest van de tijd heb ik toch ook wel nodig om het huis een beetje op orde te houden (ja, dat moet toch ook eens), zeker nu kleintje zo lekker verhaard! Gelukkig vindt ze het nu erg lekker om gekamd te worden, dat was wel anders toen ze pupje was! Nu snapt ze meer waar het voor dient (hmm, zou ze dat kunnen?) denk ik, en het voelt waarschijnlijk gewoon lekker aan als ik klaar ben!

First pics are the lane I have to walk to reach the cows that are settled in the center of our town! And the second row of pics is the way back along the lake in the parc with my meditation spot…! Yes, I did manage to walk this one hour walk twice for the past 2 days. How that can happen so suddenly? I have no idea, but the physiotherapist told me last week I had to learn to accept that I could do a lot less than one year ago and than I get angry with myself and refuse to accept it and start walking on my mental strength and it worked this time (I do watch my body signals very closely when I walk!), so today I have walked this route for the second time and it gives you a moral boost. I know were I am training for…in a month I want to go and see the European Quilt Championships in the south of the Netherlands  and you sure need to have a good physical condition to be able to walk there. And sitting in a wheelchair for the rest of my life is a NO NO for me, at least for now! So what can you do……yes..WALK! Almost till you drop I can say! But I loved it. It is such a fine spring weather, so it wasn’t a punishment! It only takes a lot of time, so crafts are on hold for now. Only in the evening I have a little time to embroider my Tail Feather BOM, because when I have been to the parc to nordic walk, my little girl needs to go and play too when I get back…so that takes almost half a day together and the rest of the day I do need to clean up the house a little, especially now little one is loosing so much fur hairs! Gladly she loves to be combed, which was quite different when she was still a little puppy! Now she understands more what the use of it is (hmm can she?) and she likes the feel of it when I am finished and she got rid of all that loose hair!