zaterdag 10 juli 2010

Girly pink quilt

Angelica2Ik ben toch nog maar ff wat gaan veranderen aan mijn quilt voor Polen. De basis is hetzelfde als de vorige quilt, maar ik heb wat meer kleurtjes erin gebracht waardoor de dubbel kleurige vierkantjes ontstaan. Het maakt het geheel wat minder eentonig, ook al is het stofje hiervoor heel levendig. Het eerste blok is nu af, op het aan elkaar naaien na: Anegelica 1e blok (Small)Angelica basis (Small) De rechter foto is het basisblok en daar moet ik er 48 van naaien in deze combinatie en nog eens 48 met allerlei verschillende combinaties aan stofjes, die dan links onder en rechts boven in het blok komen. Best even een gepuzzel om uit te vinden hoe je dat moet verdelen, zodat het wel een beetje smoel heeft! Maar het is weer gelukt en het grote naaien kan nu verder gaan. Tussendoor naai ik dan af en toe een rijtje van mijn andere quilt aan elkaar en als het af koelt binnenkort kan ik die gaan quilten met de machine.

I have changed a few details on my quilt for Poland. The basic is the same as last quilt (with Fig Tree fabrics), but I added more colour to it so there were double coloured squares born. It makes the whole quilt more vivid, even the basic fabric is vivid in itself. The 1st. block is almost finished now, except the sewing together of the four parts (1st pic). I have to sew 48 times the basic block (2nd pic) and 48 times the same block but with different color combinations all the time. It sure was a puzzle to make up my mind how to add the colors in a nice way. But again I did it and the big sewing can start! In between sewing these blocks I sew a row of my last quilt and when it cools down a bit in the next days or week I can start quilting it with the machine again!