Doorgaan naar hoofdcontent

Een week in vogelvlucht

Hier is het verder erg rustig op het thuisfront. Af en toe fröbel ik wat, maar heb niet veel spectaculairs gemaakt. Ik ben nu eigenlijk voornamelijk aan het trainen met Flopke, zodat ze alle commando’s goed kent. We gaan binnenkort (19 & 26 juni) ook een workshop “fietsen met je hond” volgen op de KC en ik doe die dan met mijn scootmobiel, maar het principe van aanleren is hetzelfde. En we hebben ons ook al ingeschreven voor de Gehoorzame Hond II, volgend seizoen bij KC Pampus, maar dan moeten we wel slagen. We gaan nl. zaterdag 19 juni Gehoorzame Hond I examen doen. Dit houdt in dat ze de basis gehoorzaamheids commando’s moet kennen en goed uitvoeren en daarnaast heb ik een multiple choice theorie examen.

Voor Flopke is het voornamelijk samen spelen als we trainen, maar ze blijft natuurlijk dan wel voor me werken. Ze heeft een enorme “will-to-please” en vindt het dus helemaal geweldig als ik met haar aan de gang ga. Ze kan ‘s morgens niet wachten tot ik de clicker pak, dat is het signaal om samen wat te gaan doen! Daarna ga ik meestal even lekker naar het park waar ze dan kan uitwaaien en gek doen zoveel als ze nodig heeft om de spanning van het trainen er weer uit te krijgen. Niet dat ik haar onder druk zet, maar voor haar geeft het toch wel wat spanning of ze het wel goed doet, vooral als ze zelf moet gaan uitvogelen wat ik van haar wil. En die kleine is zo slim! Daar sta ik vaak echt versteld van! Hoe ze diverse commando’s zelf weet te combineren! Je moet het eigenlijk eens zien om te geloven. Met de Pinksteren heb ik nog een leuke video van haar gemaakt hoe ze nu toch echt ZWEMT! Ze heeft haar angst helemaal zelf (met een hoop aanmoedigend geschreeuw van mijn kant LOL) overwonnen! Scroll maar naar beneden naar Pinksteren deel I voor het bewijs. Ok, het zijn nog maar kleine stukjes, maar ze durft nu met 4 pootjes van de grond te komen en een paar slagen te doen!

Om het nog wat quilterig te maken: ik heb al de nodige blokjes van mijn Life Is Beautiful stitcheries af! Nou ja af….het centrale figuurtje en de spreuk dan. Nadat ik eerst alles helemaal uitgehaald had een maand geleden, (ja, die dag dat de naald door Flopke ingeslikt werd) ben ik met het verloopgaren dat vermeldt stond in het patroon aan de slag gegaan. Het strengetje dat zo af gaf bleef dat doen en dat kun je nog een klein beetje zien bij het uiltjes blok, daarom heb ik zijn oogjes ook maar met stof opgevuld en niet met garen, dat werd echt lelijk. De outline wil ik bij elk patroontje met een siersteek gaan versieren, maar ben er nog niet helemaal uit hoe en wat, dus dat borrelt nog even verder…
Tussendoor maak ik dan soms nog wat hexagon bloemetjes, maar vandaag daarvan nog geen update. Ben de afgelopen week er niet mee verder gekomen! Sorry, volgende week beterschap beloofd!
Image5

Reacties

Wat een schattig bloemetjesstofje gebruik jij voor je LiB. En het komt zo mooi uit, precies een roosje in het midden van het naamrondje.
wilma zei…
Wat een mooie kopfoto, marianna. Erg mooi gedaan. Het is ook wle eens lekker om te rommelen op de computer...
Miriam zei…
I love your Life is Beautiful blocks. I bought the pattern recently and it is wonderful to see some blocks sewn. :)
I hope Flopke has recovered completely now.
Erica zei…
Die LiB-blokjes worden heel leuk Marianna.

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p