Doorgaan naar hoofdcontent

Gezellig steekjes maken

knapzakjeJa, echt waar! Ik heb ook eens een prijsje gewonnen! Dit was de prijs die Jantine voor mij gemaakt had als bedenkster van de naam voor deze zakjes, de knapzakjes. Ik heb hem al een maand in huis hoor, maar het kwam er niet van om erover te bloggen! Sorry Jantine, maar ik ben er echt heel blij mee! Echt helemaal mijn kleuren ook! Leuke zakjes voor een projectje om in mee te nemen!  Nu nog bedenken welke!
pict0986En ja, ik heb ook niet helemaal stil gezeten de laatste week hoor! Met dit winterse weer vind ik het heerlijk om met een warme kop thee aan de grote tafel te gaan zitten (op de bank kan helaas niet meer met een hondje die naaldjes lekker vind!) en lekker te borduren. Dit is toch wel een grote extra hobby van me geworden het afgelopen jaar! Dit zijn dan ook alle blokjes die ik tot nu toe geborduurd heb voor de Celine quilt. Ik geef er erg mijn eigen draai aan, want ik ben gek op die vierkante blokjes met die mooie grafische patroontjes. Links boven heb ik zelf ontworpen en ik ben nu bezig met een variatie op dit ontwerp. Net zoals de andere twee blokjes ook variaties op elkaar zijn. Maar het basis patroon daarvan kwam uit een tijdschrift (handwerken zonder grenzen geloof ik).
PICT0984Zoals elk jaar hebben we weer een online quiltwedstrijd bij een Yahoo groep waar ik lid van ben. Het is een kleine groep en de mensen kennen elkaar dan ook beter als in de grotere groepen, wat mij iets meer ligt. Het thema dit jaar was sneeuwmannen of eigenlijk herfst/winter. Nu had ik mijn sterrenquilt voor Angelica al ingeschreven, meer om de kerstgedachte erachter dan de quilt zelf, maar dit quiltje heb ik al JAAAAAAREN als pakketje in de kast liggen. Elk jaar neem ik me voor om het te gaan maken en nooit komt het ervan! Daar moest dit jaar eens verandering in komen. Omdat ik vaak het beste presteer onder druk leek het me een goed idee om zo vlak voor kerst dit nog FF in elkaar te zetten! Het appliceren viel bar tegen, maar is best goed gelukt al zeg ik het zelf! Er komen nog een vogeltje en sterretjes en een maan op als de randen eraan zitten. Die laatste applicaties vallen dus ook gedeeltelijk in de rand, wat ik erg grappig vind. Zoals vaak bij pakketten bleek er niet genoeg stof te zijn voor de rand en dus heb ik de grotere lap die in het pakket zat (voor de binding) genomen voor de rand en zelf een ander stofje uit mijn kast getrokken voor de binding die er mooi bij past! Natuurlijk zal het wel weer last minute werk worden, maar ach…..dat geeft niet. Ik heb immers ook de nachten nog om door te werken! Hij moet nl. kerstavond af zijn! Dat zal nog een hele toer worden tussen de boodschappen door. Na kerst ga ik wel nadenken over het januari blok van de Celtic BOM. Tijd zat toch?

En wat denk je van lekker uitwaaien met je hondje in de sneeuw en de kou in het park? En ja, die gek eet dan lekker alle takjes die ze maar kan vinden! Om daarna thuis de hele avond en nacht over te geven! Dus het is even niet erg dat ze niet naar het park kan nu ik ziek ben, want dan kan haar maagje weer eens wat tot rust komen! Gelukkig liep het gisteren weer met een sisser af…..en als je haar zo ziet is dat ook echt wel genieten hoor!
PICT0909 (Small)PICT0949 (Small)PICT0977 (Small)PICT0980 (Small)      Ze kan zo totaal gelukkig zijn als ze in de sneeuw mag spelen! En tja, dan ben ik dat ook! De nadelen nemen we dan maar weer op de koop toe! Wat kun je toch van zo’n toetje houden!PICT0982 (Small)

Reacties

Jantine zei…
Ik vind je vierkantje borduurtjes ook prachtig, mijn handen gaan hier van jeuken!
Wat een gedoe toch met dat speelse beest, takjes eten, hoe verzint hij het ;-). Wordt zelf maar snel weer beter, want die sneeuw is toch wel genieten!
Hey Marianna ik heb je een stokje toegeworpen: kijk maar op mijn blog.
groetjes Elly

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p