Doorgaan naar hoofdcontent

IJspegel met 10 gedachten

Ok, het wordt een stokje genoemd en ik kreeg het toegeworpen van haar en heb het maar gevangen. Tja, laten vallen is ook zo wat hier in huis, dan heeft Flopke het echt zo te pakken en eet het op! Daar wil je gewoon even niet aan denken! Dan is ze weer een paar dagen van de leg! Dus ik ben er even goed voor gaan zitten om op te schrijven wat het meeste in mijn hoofd opkomt.               YULE3-1 1) Gisteren was het Yule en bij haar kun je hier uitgebreid over lezen wat dit inhoud. Erg veel verschil met kerst is er niet, maar ja, kerst is dan ook van dit oude feest afgeleid! Eén van de kenmerken van Yule is dat er drie kaarsen in een houtblok worden gezet en aangestoken. Bij elke kaars wordt een wens gedaan. Dus bij de eerste kaars een wens voor jezelf, dan voor je naaste en dan voor de wereld. Nu heb ik geen houtblok en ook geen plaats om het te verbranden, dus dat heb ik maar niet gedaan. Ik heb wel gisteravond laat drie kaarsen aangestoken en de wensen gedaan. Ik vond dit wel heel mooi symbolisch en daarom sprak het me erg aan.  Voor de wereld heb ik gewenst dat er meer vrede en vooral verdraagzaamheid komt. Niet dat ik zelf nu zo verdraagzaam ben, maar dat is misschien ook wel een punt om aan te werken voor mezelf!

2) Verder houden alle vreselijke berichten over kindermisbruik mij heel erg bezig. Ik vind dit zo ZIEK! Ik snap echt niet wat die mensen bezield! Is dit ook onverdraagzaamheid? Misschien, maar erg veel begrip kan ik er niet voor hebben dat je zoiets kunt doen. Net zoals al die geestelijken die kinderen hebben misbruikt in hun machtspositie en hoe kapot die kinderen daarna verder door het leven moesten. Daar kan ik echt om janken!

3) In deze dagen denk ik ook heel veel aan al die mensen die geliefden moeten missen of eenzaam zijn en juist deze dagen dat enorm voelen. Vooral door al die reclames over hoe gezellig de kerstdagen zijn met de hele familie wordt je daar nog eens extra met je neus op gedrukt dat je geen familie meer hebt bv. Ik hoop dat deze mensen toch wel wat leuks kunnen vinden in deze dagen, al is het maar met een handwerkje op de bank zitten genieten van boerenkool met worst. Je hoeft niet aan de ree biefstuk te zitten om het gezellig te hebben voor jezelf immers.

4) Daarnaast ben ik ook best veel bezig met genieten van de sneeuw. Het is hier dan ook echt prachtig om naar te kijken. Natuurlijk is het link rijden en glibber je over de straat. Dat is minder leuk ja, maar als ik in het park ben en dan de takken zo bevroren wit zie dan hou ik mijn adem in en geniet! Ja, ik adem op tijd weer door hoor!
PICT0855 (Small)      PICT0856 (Small)
5) Als ik dan naar buiten kijk geniet ik erg van het lekker binnen zitten met een kopje warm drinken en een handwerkje. Dat is ultiem genieten voor mij (ok, moeten wel hondje-lief en manlief erbij in de kamer zitten hoor anders voel ik me niet compleet).

6) En kijk ik vooruit naar de komende feestdagen dan verheug ik mij op de lekkere geuren van konijnen gebraad en stoofpeertjes! Jammie, wat ruikt dat altijd huiselijk en dan vind ik het zooo gezellig thuis! Dan komt punt 5 er vaak wel bij gelijk!

7) En verder voel ik me wat schuldig dat Flopke nu niet naar buiten kan om lekker te spelen in het park in de sneeuw, doordat ik nu met die bronchitis plat lig. Gelukkig is de koorts nu wat gezakt en alleen nog verhoging, maar twee dagen koorts hakt er flink in, dus ik ben nog zo slap als een vaatdoek. Zit er echt dus nog niet in meissie! Dus ja, we hebben een stuiterballetje in huis!

8) Op dit moment doe ik erg mijn best om met kerst echt helemaal beter te zijn! Is even een paar dagen hard werken, dus veel geduld hebben en toegeven aan slapen! Niet mijn sterkste kant! Maar goed ik lig in ieder geval niet in een ziekenhuis dit jaar! Dat is wel iets om dankbaar voor te zijn iedere keer opnieuw!

9) Verder ben ik enorm aan het bedenken wat ik allemaal wil gaan maken komend jaar en wat in welke volgorde. Dat tuimelt letterlijk door mijn hoofd en ik krijg er geen lijn in, dus ik laat het maar zoveel mogelijk aan het moment over hoe iets komt en gaat. Dit is er één van!PICT0992 (Small) 10) Ik enorm geniet van de leuke kleine en grotere cadeautjes die ik de afgelopen dagen heb gehad van manlief. Vandaag kwam mijn pakketje uit de USA aan…
park ave. 3 sisters (Small)         fig tree stofjes (Small)  
en gisteren heb ik zo’n leuk ornamenten boompje kunnen scoren!
  ornamenten boompje (Small)
Vandaag nog ff kijken voor lekkere sok-sloffen en een dienblad voor mijn handwerkjes. Heb leuke witte gezien bij Intratuin! Op slag verliefd, maar laten liggen. Dus ja, dan nog maar een keertje gaan. Gelukkig met de auto, is minder koud!
  PICT0996 (Small)         PICT0999 (Small)  
.*Gevonden!.....De sokken zelfs in dezelfde kleuren gevonden als de sportieve outfit die ik vorige week al gescoord had. Ik ben weer helemaal aangekleed en warm! Zit allemaal heerlijk!

En dan dagen genieten alleen van er maar naar kijken! Ik zie me al helemaal zitten met mijn dienblaadje op de bank met een handwerkje met kerst! En warme sloffen aan mijn voeten LOL!
CONCLUSIE: Ik heb ontzettend veel om intens dankbaar voor te zijn! En dan bedoel ik niet echt alleen maar het materiële!

Reacties

Heerlijk he al die gedachtes

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p