Doorgaan naar hoofdcontent

AFFO’s!

Zoals ik op FB al meldde is mijn Tail Feathers quilt af en hangt nu als verjaardags kado bij mijn moeder aan de muur:PICT0003b (Small)

En eindelijk is dan vandaag de dag gekomen dat mijn eerste sampler af is! Hand genaaid en hand gequilt. Het enigste wat ik met de machine heb gedaan is de binding, want dan kon ik er licht aan trekken tijdens het naaien! Natuurlijk heb ik de “Honeybunch, Ode aan Ansje” eerder af gekregen, maar die is machine genaaid en gequilt.

Op de foto is het quiltwerk misschien minder goed te zien, maar in het echt is het echt super mooi! Ben er echt trots op dat deze nu eindelijk af is en ik heb hem Canadese Herfst genoemd, want op onze vakantietrip in Canada in 2001 hebben we de stoffen gekocht! In 2002 gestart tijdens mijn eerste basis lessen handmatig patchen. Manlief heeft dus nu zijn eerste quilt, al is het na 11 jaar…….hij had het al opgegeven en dacht dat ik hem nooit meer af zou maken! Nou NIET dus!! Als beloning en bedankje kreeg ik net een mooi boeket bloemen! Hoe lief is dat! Morgen gaan we hem een plekje geven in onze lange gang! Komt er eindelijk weer eens wat te hangen, na de “Honeybunch” Sampler.PICT0005 (Small)                                                            PICT0009
Zojuist (vrijdag de 11e om 11.53) de quilt een plekje gegeven! Ok, hij heeft een bolling in het midden, maar misschien hangt dat nog wat uit! En dan nu verder aan mijn Baby Jane, de laatste twee driehoeken van de rechter rand heb ik ook af, dus die rand kan ook in elkaar gezet worden en dan tegen het middenstuk dat al klaar is sinds november 2011! Tja, ik had een voornemen om eens wat quilts af te maken dit jaar en dat lukt met vallen en opstaan dus best aardig!
                           PICT0014 (Small)   RS 12 en RS 13
Ook aan de Dear Jane in kruissteek ben ik verder gegaan en weer drie blokjes erbij gemaakt.
10-10-2013 DJ borduur
Ik ben nog wel even onder de pannen!         SewingSmiley en daarna 7_20_9, DOEG!!!!

Reacties

Hermie zei…
je bent zeker nog wel even onder de pannen, dat zijn wij quiltsters denk ik allemaal wel. Het resultaat is prachtig van je quilts, nu er van genieten en vrolijk verder met de volgende.
Ineke zei…
Prachtige quilts laat je zien! Nu mogen weer de nieuwe ideeën gaan borrelen. :-)
Craftluver zei…
Nee Ineke, de oude moeten eerst af bij mij! Dus verder aan mijn baby Jane! Ok ik smokkel wel eens!

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p