Doorgaan naar hoofdcontent

AFFO Roosquilt & Nationale Dear Jane dag

Na een jaar flink handwerken was het op 28 augustus eindelijk zo ver en kon de “Flowers from my Heart” bij mijn moeder op haar bed gelegd worden! Marjanne van Atelier Quiltproof had er hard aan gewerkt om hem begin augustus af te hebben qua quilten. De top had ik eind juli af. Maar voordat dat die laatste binding erom zit….daar had ik even moed voor nodig.

Maar manlief kan zo goed aansporen, dus toen hij genoeg had van een half afgemaakte quilt over een quiltframe was de binding ineens zo gemaakt en erop gezet. Een dag later had ik hem al handmatig tegen gezoomd en kon ie afgeleverd worden! Mams was helemaal in de zevende hemel met haar mooie quilt en hij ligt dus nu ook te pronken op haar bed en iedereen, die langs kwam,  moest even komen kijken naar de quilt. Ze zei ook dat ze nooit had gedacht vroeger dat ik zoiets moois nog eens voor haar zou maken! Een groter compliment kan ik niet krijgen!20150806_173426

AFFO 1
Volgens manlief moet quilten wel hobby blijven, dus heb ik afscheid genomen van veel projecten, zonder een seconde spijt, en heb ik nu tijd en energie om me bezig te houden met leuke, stimulerende projecten, waar ik echt verliefd op ben. En kan ik er vooral aan werken zonder schuldgevoel! En dát was heel bevrijdend!

Nog steeds is de lijst heel lang wat ik graag wil maken en zal ik hem hier niet opsommen, zo ontzettend saai! Maar allereerst ben ik van plan om mijn Baby Jane “Love, Sweat & Tears” af te maken, want daar ben ik al sinds 2003 mee bezig en ik heb het centrum van de blokken al sinds november 2011 af! Ook heb ik al 2 randen helemaal af en in elkaar zitten en de derde is bijna af. Dus nu die laatste driehoek maken en dan ook die rand in elkaar zetten en verder met de 13 driehoeken van de laatste, linker, rand.20150914_222027En toen ik daar van de week weer zo mee bezig was en er afgelopen zondag een Nationale Dear Jane dag in het leven geroepen was, gekoppelt aan de Gilde tentoonstelling in Deventer, trok het wel heel erg aan mij! Eerst zou ik echt niet naar Deventer gaan, maar toen manlief merkte hoe graag ik vooral de zondag er naartoe wilde, kreeg ik een verwendagje kado van hem en kon ik lekker zondag morgen de trein pakken naar Deventer! En OOOO wat heb ik genoten!

De Marakesh quilt leek wel door mij gemaakt…nee hoor, echt niet, maar zoiets wil ik ooit nog wel maken!
   20150913_144414
‘s Middags ben ik nog naar de lezing over haar historische quilts van Petra Prins geweest en o wat was dat ook leuk! En vooral ook wat heeft ze een prachtige quilts! Zelfs een paar waar de stof echt ver van vergaan was! En ze liet ook een paar nieuwe quilts zien waarin ze toonde hoe je oude patronen kunt vertalen naar tegenwoordig! Ook zo’n eye opener! Genieten dus allemaal!
20150913_155749   20150913_161412 
En wat is een uitje zonder jezelf ff te verwennen? Dus heb ik een klein pakketje dutch heritage stofjes mee genomen om in de quilt "Les Soeurs" verder te verwerken en wat meer kleurspeling te krijgen!20150915_112610
Het leuke van de Dear Jane dag in de synagoge vond ik vooral de ontmoeting met mede quiltsters met dezelfde passie voor deze quilt! Er was ook een show en tel aan het eind van de middag en nomraal blijf ik niet zo lang, maar hier wilde ik wel eens bij zijn! Dus had ik zelfs mijn blokken top ingepakt hiervoor!FB_IMG_1442255743862En nu sta ik voor het eerst samen met mijn top op de foto! Maar er waren er nog meer die erg mooi waren in alle kleurstellingen die je maar bedenken kunt! Fernande had zelfs blokjes mee van 2 inch! Tja, dus nu kriebelt het hier weer he…zal ik naast mijn Repro’s Jane en mijn kruissteek Jane ook nog een Mini Jane maken? Ik heb nog een hele bak stofjes over (lijkt wel of er al die tijd nooit iets uit gegaan is). Toch nog maar even over nadenken, want eerst moet de Repro Jane nog af! Het nieuwe begin is weer gemaakt hoor! Er zijn al weer drie taartpunten af van de 17 die ik nog moest!
20150914_222027
Zo eerst maar eens verder gaan met knippen!
20150909_165618
Doeg doeg!

Reacties

quiltingmieke zei…
Piep leuke dag was het he meid,
En de zin in de DJ werd idd weer aangewakkerd

Knuf knuf
tiny zei…
Fijn weer wat van je te lezen , ook al krijg ik het ook wel mee via Facebook. Je quilt voor je moeder is prachtig!!!!! Succes met het vervolg van je DJ. Groeten Tiny

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p