Doorgaan naar hoofdcontent

Letterlijk - in den lappenmand

Zoals ik al in mijn vorige blogje schreef wil ik dit jaar vooral mij richten op nieuwe technieken leren en in de praktijk brengen. Eén van die technieken, die al lange tijd hoog op mijn verlanglijstje stond om eens goed te leren (en niet alleen een beetje "aan te modderen") is crazy quilten. Dus om mijn goede voornemen gelijk maar kracht bij te zetten, heb ik mij online aangemeld voor een crazy quilt cursus.

En dus moest ik in de lappenmand duiken voor pastel kleurige lapjes...laat ik die nou echt niet veel in huis hebben! Terwijl ik het wel mooie kleuren vind hoor. Dus na alle instructies gelezen te hebben, ben ik afgelopen week aan de slag gegaan en was het blok een feit:
Eén van de andere opdrachten was om al je voorraad, die je kon gebruiken voor de versiering, op de foto te zetten en te laten zien wat je zoals in huis had, indien je dat al had. Nou dit is maar een klein deel van mijn voorraad:

Dus nu gaan we beginnen met versieren en het eerste wat ik als opdracht heb daarbij is, om kant langs een naailijn te naaien en dat weg te werken in de naden. Zelf zou ik dat van tevoren plannen en dan gewoon mee naaien als ik de stofjes met de paper piece techniek aan elkaar ging zetten, maar hier doen we het dus achteraf. Ach, kan ook, maar ik vind het zelf wat onhandiger. Dus vanavond daar maar eens een draai aan geven.

Het gaat nl. op het moment niet echt snel, want ik zit met een fikse keelontsteking ook in die lappenmand! Baal daar enorm van, want ben het zo langzamerhand behoorlijk zat om steeds zo weinig te kunnen, terwijl je koppie zoveel weet te bedenken, maar de energie ontbreekt nu echt. Ach dat zal altijd wel een eeuwig gevecht met mijzelf blijven denk ik zo! En het is hier in huis echt een complete lappenmand, want ik heb manlief ook al enigszins aangestoken.

En als klap op de vuurpijl is Flopke ook ziek. Die heeft alleen geen keelontsteking, maar blaasgruis. En dat is heel bewerkelijk voor de baasjes om weg te krijgen. Ze moet het nl. uitplassen, maar mevrouw is een slechte drinker en een slechte plasser, dus dat betekent veel medicijnen op geregelde tijden en tussendoor extra drinken geven en vooral zo lekker maken dat ze het ook echt wilt drinken! Ik hoef nog net niet het met een spuit naar binnen te duwen! Maar juist dit jarenlang slecht drinken en haar plas vooral meer ophouden als uitplassen, heeft er dus toe geleid dat ze nu gruis heeft in haar urine. En dat schuurt over de bodem van haar blaas, dus dat doet echt wel pijn. Dus kregen we pijnstillers mee. Alleen blijkt mevrouw daar niet tegen te kunnen. In het verleden had ze deze al eens gehad, maar met wisselend succes. Dus afgelopen weekend braken en diaree en vooral midden in de nacht eruit willen en super onrustig zijn. Tot slot kreeg ze zaterdag middag zelfs nog een epileptische aanval van dat spul, dus toen eerst gehalveerd en uiteindelijk de dag erna zelfs gestopt. Ze was zieker na het bezoek aan de dierenarts vorige week, als ooit daarvoor van dat blaasgruis! Schoot dus niet op. En zielig dat ze was. Ze wist van gekkigheid niet meer wat ze moest doen. Echt een zielig hoopje hond. Dus maandag weer terug en toen heeft ze medicijnen gekregen tegen het braken en de misselijkheid en vooral dat ene pijnstillende medicijn voorlopig nog gestopt. Toen we gisteren het weer mochten proberen, reageerde ze gelijk weer met misselijkheid. Dus nu hebben we het zelf maar helemaal gestopt. Liever ietsje meer pijn als zo super misselijk. En nu het zuurgehalte van haar urine begint te dalen, neemt de pijn hopelijk ook snel wat af. Maar je kunt goed kwakkelen met je hondje. En ongerust dat ik was....!

Dus ja, die keelontsteking  is zo raar nog niet, als je midden in de nacht een paar keer je warme bed uit moet en buiten in de kou moet lopen! Gaat wel weer over, maar je voelt je knap lamlendig ondertussen. Dus heel veel komt er jammer genoeg nog niet uit mijn handen!

Maar ondertussen gaat het wel goed met mijn gewicht, 1 van mijn doelen voor 2019!
Al bijna 4 kilo afgevallen sinds 1 januari! Daar hou ik mij dan maar aan vast!

Toch een geluk bij een ongeluk he!
Groetjes,
Marianna

Reacties

Voor die beestjes is het helemaal zielig, want ze kunnen niet praten en zeggen wat ze voelen. En een hond is heel slecht in het aangeven van pijn.
Hopelijk knappen jullie allemaal gauw op; hier is het overigens ook ziekenboeg, althans met mij. Wel is de koorts weg, maar wel snipverkouden geworden.
Nou ja, gelijk al in het begin van het jaar, dan kan het alleen maar beter worden toch!
Groet van Mar
Oh, vergeet ik nog te zeggen: fijn dat je terug bent in de gewone blogspot uitvoering, want die is veel fijner!
Groet, Mar
tiny zei…
Wat vervelend voor jou en je man , en voor Flopke helemaal. Hopelijk gaat het snel wat beter, kun je haar in haar voer niet wat extra water doen zodat ze meer binnen krijgt. Beterschap met allemaal Groeten Tiny
Ineke zei…
Dat is allemaal niet zo leuk, allemaal in de lappenmand, (niet de goeie lappenmand :()
Beterschap voor jullie alle 3
quiltingmieke zei…
Piep
Ach meid wat een ziekenboeg,
Hoop dat jullie allemaal snel aan de beterhand zijn.

Crazy patchwork, lekker je eigen ding doen met versieren,
Erg leuk!


Knufknuf

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p