woensdag 7 september 2011

M-BOM

HIER hebben jullie al eens kunnen lezen dat ik mee ging doen tzt aan de M-BOM. Margo, mijn maatje van ons Simply2M blog, heeft een mooie randenquilt ontworpen voor een internet groep waar ik bij aangesloten ben. Is dus een soort van besloten patroon verspreiding. Maar ik zou IK niet zijn als ik er dan toch mijn eigen draai aan wil geven. Dus ik heb een paar dagen zitten zweten achter de PC….(wat is een randenquilt lastig ontwerpen, alles moet onderling zo kloppen!), maar ik ben eruit en door in inches te gaan werken lukte het me beter om alles goed op maat te krijgen! Ik ga mijn FQ bundel Buttercup ervoor gebruiken die manlief me kado heeft gedaan van het voorjaar en die hiervoor ook was aangeschaft en waarschijnlijk gaat deze quilt dan ook wel zo heten! Mooie naam toch voor een quilt “Buttercup”?!

161 Buttercup

De kleuren zijn in de quiltfoto wat harder, maar het lukte niet voldoende om de nuancering van de FQ bundel goed over te brengen in EQ. Maar dat kunnen jullie wel “vertalen” he! Wat vinden jullie ervan? Ja, eerlijk……(o ja, dit was dus die ene quilt die ik nog mocht beginnen van mezelf naast de Dear Jane)

HERE you could have read about the M-BOM I joined. My quilt-mate from our Simply2M blog has designed a lovely borderquilt for a closed group I am in.So no umlimited distribution of the pattern I am afraid! But I would be ME if I wouldn’t turn it into my own version…., so I passed some time/nights behind the PC to make it work. And I can say Margo did a wonderful job as it is really hard work to design a border quilt. It needs to be so carefully fit together to make it all work! But I finished the job by working in inches rather than metrics and am able to start cutting into my fabrics now (ye, all prewashed already 2 weeks ago), which is the FQ bundle of FigTree Buttercup, so my quilt will porbably be called Buttercup! Sounds as a good name for a quilt! The colors of the design are not as soft as the real fabrics, but I guees you all can “translate” that can’t you? What do you think of this? Yes, honestly…..(oh and yes, this is the one quilt I was allowed to start of myself besides finishing off my Dear Jane)