Doorgaan naar hoofdcontent

DA update

Nou, de DA was gelukkig heel tevreden. In de loop van de ochtend was Flopke al aardig bij getrokken, de temp gedaald (in die zin dat ze normaler aanvoelde), ze at goed en dronk zelf en werd zelfs wat speels!

Bij onderzoek bij de DA gaf ze geen pijn aan, toen die aan haar buikje kwam en ook was haar buik goed soepel en niet hard, dus geen ontsteking! Gelukkig! We hebben even goed door gesproken waar we de komende dagen vooral goed op moeten letten en in welke situatie direct ingrijpen via DA noodzakelijk is. Nu weet ik even waar ik aan toe ben en ben daardoor rustiger zelf. Oud bloed moet je wel serieus nemen in dit geval, vertelde ze, omdat het kan duiden op een lekkage in de maag(wand).

Bij het sluiten van de maag is ie dubbelzijdig gehecht en toen lekte het niet, maar ze gaf aan dat juist door het gaan eten en drinken dit wel kan gebeuren (door de uitrekking en druk op de wand) en dan is dus ook een spoed bezoek aan de DA noodzakelijk. Helder rood idem dito. En natuurlijk echte koorts. We hebben zelfs even voor de zekerheid beide thermometers vergeleken, zodat ik wist of ik op die van onszelf af kon gaan. Ze had bij de DA bij beide thermometers weer een normale temp, 38,5-39,0.

Verder een goed voedsel opbouw schema meegekregen en vooral hoeveelheden qua gewicht ed. Nu krijg ze nog weinig, maar vanaf morgen mag het langzaamaan meer worden. Ja, ze zal wat hongerig zijn, maar geeft dat niet zelf aan. Wel trek, maar niet echt schreeuwende honger. Met een weekje zit ze dan weer op 4x dd carnibest (haar normale vleesvoer), dus dat is ook niet heel lang! Maar al met dus heel goed nieuws!

Ukkepukje is uitgeteld nu! Tja, was weer spannend allemaal he en ze was echt hyperactief en nieuwsgierig bij de DA en wederom in de ambu! Vreet energie ook natuurlijk! Vanavond, voor het slapen gaan, werd ze wakker, omdat ik op stond van de bank en moest gelijk overgeven. En ook best wel een behoorlijke portie, dus morgenochtend toch maar weer de DA bellen hoe ik het voedings schema aan moet passen, nu ze bij een geringe uitbreiding al gaat overgeven. Jullie horen verder nog van ons! Groetjes en bedankt voor jullie goede wensen, knuffels en meeleven!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p