Doorgaan naar hoofdcontent

Huswif Jane

De afgelopen week erg druk geweest met mijn Crazy Huswif. Voor elk randje weer een ander borduurtje bedenken is best wel een dingetje. Niet moeilijk, maar je wilt wel dat het niet steeds erg herhalend wordt en er leuk uitziet. Balans heeft dus!














Voorlopig denk ik wel dat ik een eind ben gekomen, dus hierna ga ik het verder versieren met wat meer 3D atributen en borduursels. Tussendoor schrijf ik alles uit wat ik doe, want je wilt wel goede informatie doorgeven in een les! En dat vraagt ook veel tijd. Dat is niet erg, maar daar kan ik niet veel van laten zien. Dus vandaar dat het soms ook wel even iets langer stil is op dit blog, zoals afgelopen week.



Ook Jane is weer uit de vuilniszak gehaald. Letterlijk, want wie heeft er nu zo'n grote tas dat je zo'n quilt goed stofvrij kunt opbergen? Ikke niet, dus werd het een vuilniszak. Maar nu ligt ze uitgevouwen te wachten op de eetkamer tafel, zodat ik straks weer een blokje kan gaan quilten. Ze mocht even "luchten" vannacht. Dan haal ik de ring eraf, zodat er niet teveel moeten in de stof komen van het ingeklemd zitten.

Deze blokjes heb ik afgelopen dagen gequilt. En de zijrand van driehoeken heb ik op 1 plaats ook al gequilt. Want voorheen zat deze quilt langdurig op mijn quiltframe, maar dat ding is 3 meter en een enorme sta in de weg. En omdat dit ook waarchijnlijk mijn laatste quilt is die ik handmatig zal quilten (mijn handen vinden dat niet zo fijn meer), heb ik dat joekel aan een quilt vriendin verkocht die er haar stonefields op wil gaan quilten. Zo wordt ie toch nog goed gebruikt
En ik blijf mijn Jane ook nog steeds wel de moeite waard vinden om te quilten en ooit eens op te hangen. Ik doe geen voorspellingen meer of beloftes wanneer ze af zal komen. Ik hoop gewoon OOIT! Voorlopig doe ik mijn best de vaart er een beetje in te houden, want na zoveel jaar weet ik nu dat weg leggen ook afzeggen is, dus dat kan ik beter niet meer doen! Zolang mijn handen mij dat toestaan natuurlijk. Anders is het weer gedwongen rusten.
Verder ben ik bezig mijn huiswerk voor zaterdag een beetje voor te bereiden. Dat is meer werk als ik verwachtte en ook heel precies werk. Ik kan het dan ook maar 2 uurtjes achter elkaar doen, dan moet ik echt even rust nemen en mijn focus verleggen, gaan quilten bv. Gisteren heb ik het hele patroon over getekend op vliseline, zodat ik vandaag de stofjes kan gaan uitleggen en eventueel de stukjes op strijken, knippen en naadjes omplakken. Misschien dat ik morgen dan nog een deel een beetje in elkaar kan plakken. Tja, je kunt niet alles tegelijkertijd dus deze quilt, hoe leuk ie ook is, zal toch ook in fases gemaakt worden. Het is nl. nog echt wel veel werk en erg intensief! Maar wel verschrikkelijk leuk om te doen! Ik heb er dan ook geen spijt van hieraan begonnen te zijn.

Reacties

Unknown zei…
Ik ga nu je blog toevoegen aan mijn leeslijst in mijn blog, dan kan ik regelmatig eens even spieken op je blog. Ik ben na 10 blokjes DJ afgehaakt. Was toch een "brug te ver", maar het is zeker waar dat wegleggen, afzeggen is, dus wie weet. Mijn vaardigheden zijn ook al best weer wat verbetert. Je crazy quilt wordt ook prachtig!
Ineke zei…
Wat wordt je huswif leuk en je quilt heel mooi de blokjes van DJ. En je huiswerk komt beetje bij beetje vast af.

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p