Doorgaan naar hoofdcontent

Dromen

Heel soms droom ik van wat ik allemaal wel niet zou kunnen....een grote Baltimore quilt maken met 3D applicaties erin ed. en liefste nog zelf ontworpen ook! Ja, daar kan ik echt van dromen om dat ooit in mijn leven te mogen maken! Toen ik pas begon was het Dear jane maken voor mij het summum van uitgebreide en grote quilts met veel technieken en een Dear Jane was daar wel hét voorbeeld van. Nu mijn Jane in elkaar zit en nog lang wacht op afkomen op haar quiltframe lijkt dat lang geleden en ineens iets wat helemaal niet zo groot was als ik toen vond!

Nu heb ik dus die droom over een Baltimore quilt maken. En nee, dat is niet net pas ontstaan, daar loop ik echt al jaaaaren van te dromen. Ik ben nu met oefenblokken bezig om alle bochten en puntjes eerst goed te oefenen (kan het al wel goed, maar twijfel dan weer of het goed genoeg is voor zo'n reuze project). Mega veel boeken ingeslagen om alle tricks en trucs te leren voor zover ik ze nog neit ken en kan. Hoeveel kun je leren immers. Nou, ik altijd meer! dat vind ik ook zo leuk aan quilten, je kunt altijd weer iets nieuws tegen komen wat je dan weer wilt proberen en er je eigen draai aan wilt geven.

Nu ben ik dus bezig met die frisse babyquilt. En ja dat is vooral applicatie werk. En leuk dat ik het vind! Ik ka me helemaal verliezen in een enkel oogje maken dat perfect rond is zo klein als het is. O ja, uit de hand zonder malletjes, want zo klein zaten ze niet aan mijn ring met rondjes. Want ja, ik ben dan ook wel gek op die leuke gadgets als de Karen K Buckley rondjes, ovaaltjes, blaadjes ed. Ik vind die zo handig! Ik heb nog niet alle soorten, maar dat komt van lieverlee vanzelf wel als ik ze ergens voor nodig ga hebben. Zo blijft er wat te wensen, ook niet onbelangrijk!

Dus tot zover is de babyquilt al af en het loop-eendje is vandaag af gekomen. Heerlijk op het warme balkon in de schaduw lekker de rondjes geappliqueerd en het laatste koordje geborduurd!
 Is ie niet schatiig geworden? Nu komt er nog een poppenwagentje boven het loop-eendje, maar dat is voor de rest van de week weer een leuke ontspanning!
En als dit middenblok van de onderste rij dan klaar is hoef ik alleen nog het grote blok links en rechts van de on derste rij te maken en dan kunnen alle blokken in elkaar. Ook weer spannend hoe dat er dan samen uit gaat zien! Tja, die baltimore moet dus toch nog even wachten! Maar hopenlijk niet al te lang, want ik heb twee hele mooie patronen die liggen te wachten om gemaakt te worden! Maar als ik zover ben laat ik die wel weer eens zien!

Je wilt toch wat te bloggen houden immers? Want het blijft leuk om te doen en nu er via facebook toch weer een groepje zich roert om weer lekker blogjes ook te lezen is het nog leuker om dan ook echt iets te schrijven! Dus als jullie het leuk vinden...ik vind commentaartjes ook heel leuk! Alvast bedankt voor de moeite!

Geniet nog lekker van het mooie weer! Zaliger bestaat bijna niet (vind ik).
Nu lekker een bakkie koffie en een rondje blogjes lezen!

Doeg doeg,
Marianna

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p