Doorgaan naar hoofdcontent

Een apart weekje met een leuk slot!

Wie mij een beetje op Feestboek volgt weet het al, maar het ongelovelijke is gebeurd, ik heb mij voor het eerst in mijn leven aangemeld bij een fitness club! En ik ben zelfs al een keertje geweest om te trainen! Dat was nog een beetje onwennig, zo alleen trainen zonder begeleiding, maar tegelijkertijd ook heel leuk! Eens niet in het hoekje "patiënt" gedrukt zitten voelt als een bevrijding! Nu sport ik gewoon net als andere mensen en er lopen ook mensen van mijn leeftijd rond! Natuurlijk kan ik qua niveau niet mee met die toppers die al jaren sporten, maar dat hoeft ook helemaal niet! Juist omdat ik geheel zelfstandig sport ben ik ook niet afhankelijk van anderen of zij van mij, of ik wel "mee kom". En dat voelt heerlijk! Ik vind het ook echt leuk om te doen, nu het niet langer het "Fysiotherapie gebeuren" is! En ik heb een goed training schema mee gekregen van de fysio, dus ik kan voorlopig ook op eigen niveau uit breiden en sterker worden. En tussendoor loop ik lekker een rondje rond het meer met Flopke en die gaat dan lekker uit haar bolletje! Zo heerlijk om weer wat meer te kunnen als alleen op de bank hangen!

En met wat meer conditie, komt ook de energie weer wat op gang en sinds ik koolhydraatarm eet kook ik wat meer in kleinere porties, zodat ik meer afwisseling heb qua soorten maaltijden, waarvan ik dan meestal een paar porties nog kan invriezen. Soms loopt dat wel eens mis, zoals wanneer je al kokosmelk heb toegevoegd en dat na het invriezen kompleet verdwenen schijnt te zijn. Niks lekker creme-achtig sausje, maar gewoon dunne saus! Ach daar leer je weer van, dus bij de volgende sessie maar gewoon die kokosmelk achterwege gelaten en die voeg ik nu toe als ik het geheel warm maak in de wok! En dan smaakt het nog verser ook! En ik kook dan ook vooral veel met kruiden, dus smaak heeft het ook veel meer! Soms maak ik echt de zaligste dingen waar ik zelf versteld van sta!

Bij de laatste kooksessie, vorige week, werd mijn mixer wel erg heet, dus ik zei wat gekscherend tegen manlief, "goh joh, het wordt binnenkort moederdag, ik ben wel toe aan een nieuwe mixer!" en toen ik vanochtend, na een lekkere wandeling met Flopke, thuis kwam, stond er ineens een grote doos op mijn voetenbankje te wachten. Niet verpakt als kadootje, gewoon een doos van een merk. Ik denk nog: "als ie nu maar niet net die bijkeuken leeg gehaald heeft en opgeruimd, dat ik nu alles mag schoonmaken", maar ik schoot te snel in de stress, want het bleek dus een nieuwe mixer annex staafmixer/hakmolentje te zijn! Nou die gaat goed van pas komen de komende tijd met lekkere dingen koken en bakken! Zo zie je maar, ook als honden-mama heb je wel eens moederdag (normaal doen we daar nooit samen iets aan)!

Toen alle nieuwe attributen netjes hun plekje gevonden hadden en de oude, bijna doorgebrande, mixer was afgevoerd, ben ik lekker verder gegaan met knutselen en naaien aan mijn babyquilt. En als het dan zo'n rotzooi wordt op tafel, zit ik dus te genieten! Zo heb ik alles om mij heen wat ik nodig heb, kan overal bij en kan toch gezellig in de woonkamer zitten. Helemaal top dus!
 En na de rest van de middag nog bezig geweest te zijn was dit blok met het lammetje dan toch uiteindelijk echt af, compleet met borduurtjes.



Nu rest er nog 1 blok met een grote applicate, de grote speel beer met strik. En dan nog 3 kleine hoekblokjes, want 1 heb ik al in elkaar zitten. Maar die laat ik later zien, als alles in elkaar zit! Het einde is nu immers in zicht!

O ja, voor wie het makkelijker vind om dit blog te volgen via Blovin', ik heb een gadget aan de linker zijkant gemaakt van dit blog, zodat jullie via die knop dit makkelijker kunnen doen.
Ik heb zelf ook de app geïnstalleerd en zo leest het een stuk makkelijker als je 's morgens even wat blogjes langs wilt gaan.

Fijne moederdag voor iedereen, alle moeders en  (net/nog)niet-moeders!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p